خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

نصف آمار روزانه کرونا مربوط به تهران است/ فشار زیادی بر پرسنل بهشت زهرا وارد است/استفاده از پایگاه مدیریت بحران برای تزریق رمدسیور به بیماران سرپایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۵۹۶

رئیس سازمان پیشگری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: همه پایگاههای مدیریت بحران در سطح شهر آماده کمک‌رسانی به وزارت بهداشت هستند و در حال حاضر ۲۵ پایگاه مدیریت بحران برای واکسیناسیون استفاده می‌شود و یکی از پایگاه‌ها نیز به عنوان نقاهتگاه و برای دریافت داروی رمدسیور بیماران سرپایی با ظرفیت روزانه ۷۰ نفر در حال استفاده است.

"رضا کرمی محمدی" رئیس سازمان پیشگری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت شیوع کرونا در تهران و شرایط این روزهای بهشت زهرا(س) گفت: از آمار روزانه کرونای کشور، حدود نصف آن مربوط به تهران است و میزان فوتی ها برای بهشت زهرا بسیار زیاد است. 

او ادامه داد: اگرچه بهشت زهرا خود طی مدتی که از شیوع کرونا می‌گذرد بسیار آماده‌تر شده است و تمهیدات لازم را تدارک دیده اما فشار زیادی روی پرسنل آن وجود دارد.

کرمی محمدی با تاکید بر اینکه فشار روی مدیران و پرسنل بهشت زهرا بسیار زیاد است، گفت: اگر این آمار همچنان رو به افزایش باشد، ممکن است گرفتاری و مشکلاتی را برای بهشت زهرا در پی داشته باشد. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره شرایط کرونایی تهران گفت: همانطور که آقای دکتر زالی اعلام کرد در شرایط بحرانی به سر می‌بریم و نرخ گسترش کرونا بسیار بالا است و به نظر می‌رسد واکسیناسیون باید با سرعت بیشتری پیش برود. 

او درباره استفاده از سوله‌های مدیریت بحران اظهار کرد: همه پایگاههای مدیریت بحران در سطح شهر آماده کمک‌رسانی به وزارت بهداشت است که در حال حاضر ۲۵ پایگاه مدیریت بحران برای واکسیناسیون استفاده می‌شود و یکی از پایگاه‌ها به عنوان نقاهتگاه و برای دریافت داروی رمدسیور بیماران سرپایی با ظرفیت روزانه ۷۰ نفر در حال استفاده است. این روش برای اولین بار در حال انجام است و اگر نتایج آن قابل قبول باشد احتمالا وزارت بهداشت پایگاه‌های دیگری را نیز درخواست خواهد کرد که تبعا برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان این پایگاه ها به همین منظور اختصاص خواهد یافت. 

کرمی محمدی با تاکید برایمن بودن محیط اطراف پایگاه‌ها گفت: مردمی که اطراف این پایگاه‌ها هستند مطمئن باشند که در محیط اطراف پایگاه اختصاص یافته به بیماران سرپایی هیچگونه آلودگی وجود نخواهد داشت و تاکید می‌کنم موردی که مردم اطراف پایگاه‌ها را تهدید کند وجود نخواهد داشت و لذا مردم همکاری کنند تا با توجه به شرایط دشوار کنونی شهر و نیاز شهروندان این اتفاق بهخوبی و بدون مشکل رخ دهد و از پایگاه‌ها برای درمان همشهریان استفاده شود. 

او اضافه کرد: وزارت بهداشت در تهران با سه دانشگاه تهران، شهید بهشتی و ایران مشغول به کار است و هرجا این عزیزان درخواستی داشته باشند با آن‌ها همکاری می‌کنیم. علاوه بر این سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران با سازمان اورژانس نیز در ارتباط است و هم اکنون ۴ پایگاه را نیز برای انجام واکسیناسیون در اختیار اورژانس تهران قرار داده است که البته این امر نیز با هماهنگی با دانشگاه‌های ذکر شده صورت گرفته است. 

کرمی محمدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به شیوع گونه جهش یافته دلتا استفاده از مترو و اتوبوس درصد ابتلا را چقدر بالا می‌برد؟ گفت: هنوز مطالعه دقیقی روی این مساله نشده است. یکی از دانشگاه‌ها در حال انجام مطالعه‌ای در این زمینه است اما طبیعتا وقتی مردم درفضای سربسته با تراکم بالا کنار همدیگر قرار می‌گیرند احتمال ابتلا زیاد است. ناگفته نماند که در حال حاضر متأسفانه در خیلی از جاها این تجمعات وجود دارد و شهر تقریبا در شرایط عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. 

او در پاسخ به این سوال که دولت جدید در مساله مدیریت کرونا درخواست کمک از شهرداری داشته است؟ گفت: فعلا روال جدیدی نسبت به قبل ایجاد نشده است و شهرداری مانند سابق در حال ارائه خدمات لازم در این زمینه است. 

کرمی محمدی درباره خروج تهران از این شرایط گفت: مثل همیشه باید فاصله اجتماعی رعایت شود، از ماسک استفاده شود و افراد مشکوک به بیماری از تردد در شهر اجتناب کنند و حضور در اجتماعات و سطح شهر به حداقل ممکن برسد. 

او درخصوص ردیابی بیماران کرونایی گفت: ردگیری بیماران موضوع بسیار مهمی است که هم اکنون از طریق اپلیکیشن ماسک صورت می‌گیرد و فکر می‌کنم مسئولان مربوطه باید درباره کیفیت و چگونگی آن شفاف‌سازی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز