خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور:

بازمهندسی تشکیلات بزرگترین دستاورد سازمان دانش‌آموزی بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۵۳۹

رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور سازمان را بهترین بستر برای نهادینه‌سازی آموزه‌های تربیتی در تمام ساحت‌های تعلیم و تربیت دانست.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی در جلسه سازمان دانش‌آموزی کشور با روسای استان‌ها پیرامون بسته تحولی هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی و ارائه سیاست‌های سازمان برای سال تحصیلی آینده ضمن تشکر و قدردانی از روسا و مدیران سازمان‌های دانش‌آموزی استان‌ها برای ادامه فعالیت‌ها در زیست بوم جدید اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست این است که بتوانیم یک جمع‌بندی از مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌های خود داشته باشیم تا مستندسازی شود و برای افراد دیگر در دولت جدید قابل دسترس باشد. همچنین لازم است با نگاه آسیب شناسانه برنامه‌ها را تبیین کنیم و برای سال تحصیلی آماده شویم.

وی افزود: به گفته وزیر آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی گنج بی‌پایان و گمشده ما در تعلیم و تربیت است این جمله نشان از جایگاه بالای سازمان و ظرفیت سازمان در نهادینه‌سازی تربیت است. من به عنوان یک معلم سازمان را بهترین بستر برای نهادینه‌سازی آموزه‌های تربیتی در تمام ساحت‌های تعلیم و تربیت می‌دانم.

ما یک سازمان و تشکیلات دانش‌آموزی هستیم که باید در آن دانش‌آموزان نقش موثری داشته باشند

کاظمی ادامه داد: سازمان دانش‌آموزی دانش را به فعالیت تبدیل می‌کند سازمان فعالیت‌های گروهی، فرصت تجربه میدانی و مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی را مهیا می‌کند که ارزش بالایی دارد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور با تاکید براینکه باید قدر سازمان را بدانیم عنوان کرد: جوهره کار و مغز متفکر سازمان دانش‌آموزی فعالیت گروهی است. ما یک سازمان و تشکیلات دانش‌آموزی هستیم که باید در آن دانش‌آموزان نقش موثری داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: سازمانی موفق است که ده‌ها دانش‌آموز در آن رفت و آمد و مسئولیت‌ها را اجرایی کند.

بازمهندسی تشکیلات بزرگترین دستاورد سازمان دانش‌آموزی بود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به چالش‌های سازمان دانش‌آموزی در زمان بدو ورود خود به این سازمان اشاره و اظهار کرد: مبتنی بر این مسائل سیاست‌هایی را تدوین کردیم سازمان در سال گذشته بعد از ۳ سال تلاش یکی از نقاط عطف خود را در فعالیت‌ها تجربه کرد.

کاظمی افزود: تلاش کردیم رویکردهای تربیتی در سازمان با توسعه نقش‌پذیری افزایش پیدا کند تا اینکه یک ابزار و فعالیت اقتصادی باشد. همچنین سازمان دانش‌آموزی استان‌ها را مورد حمایت قرار دادیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور ادامه داد: در این سال‌ها برنامه محوری و اینکه سازمان مورد توجه نظام تعلیم و تربیت باشد اتفاق افتاد و توانستیم از ۲ بسته تحولی و ۵ بسته در دستور کار، ۳ بسته متعلق به سازمان دانش‌آموزی باشد.

سیاست ما برای سال آینده این است که تمام برنامه‌های سال گذشته با نگاه عمق بخشی و کیفیت بخشی ادامه پیدا کند

وی تصریح کرد: مهم‌ترین و موفق‌ترین برنامه در سازمان دانش‌آموزی بازمهندسی فعالیت‌ها بود که به همت همکاران و پیشکسوتان صورت گرفت چراکه ما به یک سازمان با هویت مبتنی بر ارزش‌های دینی و انقلابی نیاز داشتیم. این موضوع بزرگترین دستاورد سازمان بود.

کاظمی به طراحی سامانه یکپارچه سازمان اشاره کرد و گفت: نگاه راهبری کلان در یک سازمان می‌تواند تحول ایجاد کند. سیاست ما برای سال آینده این است که تمام برنامه‌های سال گذشته با نگاه عمق بخشی و کیفیت بخشی ادامه پیدا کند لذا مرکز ثقل فعالیت‌ها کیفیت بخشی با استفاده از تمام ظرفیت‌هاست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مهم‌ترین اولویت را اجرای کامل بسته بازمهندسی سازمان دانست و اعلام کرد سال آینده تمام فعالیت‌ها باید مبتنی براین سند باشد.

وی همچنین اجرای برنامه‌ها را متناسب با بازگشایی مدارس دانست و گفت: باید سناریوی ترکیبی از حضوری و مجازی بودن طراحی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز