خبرگزاری کار ایران

فوت ۱۶۲ تهرانی در شبانه‌روز گذشته/نیازمند مداخلات جدی برای کاهش تردد در سطح شهر هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۸۷۷

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته ۱۶۲ بیمار جان خود را از دست داده‌اند گفت:

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی گفت: سویه دلتا ویژگی متفاوتی دارد و باید استراتژی مختلفی برای آن در نظر گرفت. بار ویروسی گونه دلتا از دفعات قبلی بیشتر است. همچنین پدیده ریزش ویروسی که مهم است در این سویش طولانی‌تر و فراوا‌ن‌تر است.

وی ادامه داد:‌ پاک شدن فضا‌های آلوده بدن انسان با تاخیر بیشتری انجام می‌شود. از سوی دیگر خیلی از شیوه‌نامه‌های قبلی ما نیاز به بازنگری دارد از همین‌رو به افراد با بیماری‌های زمینه‌ای و افراد مسن توصیه می‌شود در فضاهای تجمعیی  حضور پیدا نکنند یا در صورت حضور از دو ماسک استفاده کنند.

فرمانده مقابله با ستاد کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد: کشور هندوستان خاستگاه اصلی این سویش بود و دیدیم که سه ماه درگیر این ویروس بود و با بالابردن واکسیناسیون و اعمال کاهش رفت آمدها توانست این بیماری را کنترل کند. ما نیز به هر طریقی که می‌توانیم باید ریتم شهری و رفت آمد در شهر را کند کنیم چراکه این موضوع می‌تواند موثر باشد.

زالی با بیان اینکه دوماه از شروع سویه کرونای دلتا در تهران می‌گذرد، گفت: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها ۹۶۴۳ بیمار است که از این تعداد ۲۶۰۰ بیمار در بخش ویژه بستری هستند. همچنین ۲۱۰۰ بیمار جدید طی ۲۴ گذشته پذیرش شده‌اند. در حال حاضر مجموع بیماران در استان تهران ۲۵۰۰۰ نفر است. ما تغییر زیادی در شاخص‌ها نداریم.

وی ادامه داد: ۱۶۲ نفر نیز در اثر بیماری از دست رفته‌اند و این موضوع نگران کننده است و نیازمند یک مداخله جدی است. اگر شرایط کشور اقتضا کند شاید لاک داون به عنوان یک عامل مقطعی می‌تواند موثر باشد. در غیر این صورت هر مداخله‌ای که بتواند سطوح ترددها را به کاهش برساند، موثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز