خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران خبر داد:

تشکیل کمیته حقوقی صیانت از سلامت افراد جامعه

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۸۵۴

استاندار تهران از تشکیل کمیته حقوقی صیانت از سلامت افراد جامعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت: متاسفانه در کل کشور و استان تهران آمار بیماران سرپایی، بیماران بستری و  فوتی‌ها افزایشی بوده است.

وی با بیان اینکه رابطه معناداری بین کاهش فاصله گذاری و رعایت پروتکل‌ها با افزایش ابتلا وجود دارد، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد کمیته حقوقی صیانت از حقوق سلامت آحاد جامعه شکل بگیرد. این کمیته با حضور نمایندگان دستگاه‌های قضایی، دادگستری، نیروی انتظامی و ... با محوریت معاونت بهداشت ستاد کرونای استان تشکیل می‌شود از اقدامات آن پایش صنوف و دستگاه‌هایی است که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و این مسئله را از طریق حقوقی پیگیری می‌کنند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در ۵ هفته گذشته پاساژها، پایانه‌ها، رستوران دارها، تالاردارها و ... از صنوفی هستند که شاهد کاهش فاصله‌گذاری در آن‌ها هستیم. و قرارشد به این‌ها کتبی اخطار داده شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش درمانگاه‌های سرپایی که بسیار هم اثربخش است و نیاز به بستری بیماران نیست مقرر شد معاونت درمان ستاد کرونا در استان برای تدوین دو پروتکل‌ اقدام کند اولین پروتکل برای مراقبت‌های بیماران سرپایی و پروتکل‌ دیگری برای بیمارانی که ترخیص می‌شوند تهیه شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد در رابطه با تامین منابع مالی و انسانی دانشگاه‌های علوم پزشکی بود دانشگاه‌های علوم پزشکی بدترین شرایط مالی را دارند. و قرار شد کمک ویژه‌ای به آنها شود.

بندپی تصریح کرد: در روز گذشته ۹۵ هزار تزریق واکسن در استان تهران داشته‌ایم و ما امیدواریم با این اقدامات بتوانیم این آمار را حفظ کنیم.

وی درباره برگزاری عزاداری محرم گفت: هر تجمعی باید براساس پروتکل‌ها باشد برای عزاداری نیز در کمیته اجتماعی انتظامی امنیتی پروتکلی تدوین شده و ما از هیات‌های مذهبی خواهش می‌کنیم که هم عزاداری داشته باشیم و هم شاهد شیوع بیماری نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز