خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان نطام پرستاری کشور:

پرستاران کرونایی از امتیاز خاصی برای دریافت دارو برخوردار نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۶۱۴

رییس سازمان نطام پرستاری کشور گفت: امتیاز خاصی برای اولویت قرار دادن پرستاران و مدافعان سلامت مبتلا به کرونا برای دریافت دارو وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد میرزا بیگی» رئیس سازمان نظام پرستاری در نشست خبری روز دوشنبه که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه در روزهای گذشته کلیپی از آقایی در یکی از داروخانه‌ها منتشر شد که ادعا می‌کرد همسرش پرستار مبتلا به کرونا است ولی داروخانه می‌گوید پرستاران در اولویت دریافت دارو نیستند، بیان کرد: این موضوع درست است آن بنده خدا هم پرستار بوده است و کسی نبوده که از عنوان پرستاری سوء استفاده کرده باشد، همکاران این موضوع را پیگیری کردند و مشخص شد که ایشان پرستاری است که در مرکز طبی کودکان کار می‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه اینطور نیست که بگویند الان که در شرایط پاندمی کرونا هستیم دارو را برای پرستاران رایگان کنید و اصلاً این بحث‌ها وجود ندارد، امکان دارد که یک پرستار در بیمارستانی که مشغول به کار است و به ویروس مبتلا شده  بر اساس رابطه‌هایی که دارد، برای او داروها مهیا شود ولی این که به صورت رسمی برای پرستارها یا هر کدام از مدافعین سلامت امتیاز خاصی وجود داشته باشد، نه اینطور نیست.

او افزود: الان با این حجم بیماران کرونایی که وجود دارد این افراد در اوج غربت در حال خدمت رسانی هستند و مسئله این است که این ایام برای آنها چگونه محاسبه می‌شود؟ چه امتیازاتی برای این عزیزان می‌توان داد؟ دو طرح حمایت از مدافعین سلامت و دادن امتیازات شبه ایثارگری ارائه شده است، یکی از این طرح‌ها در دستور کار کمیسیون اقتصادی ستاد کرونا است و امیدوارم هر دوی اینها طی ماه‌های آینده به نتیجه برسد.

میرزابیگی افزود: خبرنگاران ستون‌های اصلی نظام سلامت هستند که هوشمندانه و با همدلی مطالبات و نیازهای جامعه از جمله حرفه پرستاری را دنبال می کنند که از آنها قدردانی می شود و این روزها که مردم به شدت با بیماری کرونا درگیر هستند،  در بیمارستان ها به پرستاران بیشتری نیاز است.

وی گفت: حال بیش از ۵۱ هزار مجوز استخدام پرستار داریم که فقط حدود هشت هزار نفر استخدام شدند و از سازمان مدیریت می‌خواهیم که به وضعیت  استخدام نیروی پرستار بیشتر توجه کند، زیرا علاوه بر بیماری کرونا، بیماری‌های نوپدید دیگر نیز وجود دارد که به حضور این قشر برای ارایه خدمات به بیماران نیاز ضروری است و برای ایجاد امنیت خانواده و رغبت برای خدمت پرستاران بر سر بالین بیماران، واکسیناسیون اعضای درجه یک آنها ضروری است.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: تدوین مدل مراقبت‌های پسا کرونا با پیگیری پوشش بیمه‌ای خدمات مراقبت در منزل به منظور ایجاد و امکان حضور پرستاران در سطح جامعه علاوه بر بیمارستان‌ها ضروری است‌.

میرزابیگی ادامه داد: بعد از واکسیناسیون کرونا، مرگ و میر ناشی از این بیماری در پرستاران نداشتیم مگر مادران باردار که نتوانستند واکسن بزنند و امیدواریم با واکسیناسیون درصد بالایی از جامعه، کرونا تحت کنترل درآید و این فشار سنگین ارایه خدمات بر روی دوش مدافعان سلامت از جمله پرستاران کاهش یابد.

وی افزود: کار پرستاران در بیمارستان‌ها به دلیل قرمز بودن کرونا، افزایش یافته و  باید شیفت‌های کاری آنها دو برابر حساب شود و از وزیر آینده بهداشت می‌خواهیم که به مدافعان سلامت توجه اساسی داشته باشد و در قبال مسایل نظام سلامت پاسخگو باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز