خبرگزاری کار ایران

دستورالعمل نحوه انتخاب استاد ممتاز توسط معاون آموزشی وزارت بهداشت ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۹۸۳

معاون آموزشی وزارت بهداشت، دستورالعمل نحوه انتخاب استاد ممتاز را به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، علی اکبر حقدوست در نامه ای، این دستورالعمل را ابلاغ کرد که به شرح زیر است: 

رئیس محترم دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی… 

مرتبه استاد ممتازی والاترین جایگاه علمی، اخلاقی و بالاترین رتبه دانشگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور محسوب می‌شود. استاد ممتاز فردی عالم، اثرگذار، اخلاق مدار و ارزش مدار است که به واسطه تولید، مدیریت، انتقال و کاربست موثر دانش در رشته خود سرآمد بوده و علاوه بر ایده آفرینی در حوزه‌های مختلف، تاثیرات فرامکانی ارزشمند، گسترده و هدایت گرانه‌ای را در طول زمان، نه تنها در دانشگاه، بلکه در عرصه‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی برجای گذاشته است. 

لذا به منظور تکریم و ارج نهادن به این معلمان و محققان پیشگام و برجسته در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و اعضای هیات علمی با مرتبه استادی که دارای حسن شهرت اخلاقی و خدمات و اثرات برجسته و با کیفیت در سطوح ملی – منطقه ای- بین المللی باشند، «دستورالعمل نحوه انتخاب استاد ممتاز» وزارت متبوع تهیه گردید. این دستورالعمل پس از یکسال کار کارشناسی و سه نوبت طرح در هیات ممیزه مرکزی به تائید وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است و هم اکنون جهت اجراء ابلاغ می‌گردد. 

ازتاریخ ابلاغ این دستورالعمل، تمامی مقررات و آئین نامه‌های قبلی دانشگاه‌ها در این خصوص لغو وبلااثر بوده و مبنای اقدام بعدی مفاد این دستورالعمل خواهد بود. 

لازم به ذکر است دانشگاه می‌تواند برای استاد ممتاز خود امتیازاتی را درنظر و بعد از تصویب در هیئت امناء، اعمال نماید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز