خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار معلم واکسینه می‌شوند/ پیش بینی اتمام واکسیناسیون معلمان تا ۲۵ مرداد/ تاکنون ۳۰ درصد فرهنگیان واکسن دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۹۳۶

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق دستورالعملی که وزارت بهداشت ارسال کرده اعلام شده تا ۲۵ مرداد واکسیناسیون معلمان تمام شود.

"محمد محسن‌بیگی" مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، آخرین گزارش از روند واکسیناسیون معلمان را ارائه داد و گفت: از روز شنبه هفته پیش که واکسیناسیون معلمان به طور رسمی در همه جای کشور شروع شده، اکثریت استان‌ها نیز واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند. غیر از چند شهر بزرگ که تراکم بالاتری داشتند و لازم بود به مجموعه‌هایشان فضا اضافه کنند و یا وزارت بهداشت نیرو کم داشت که در این شهرها با یکی دو روز تاخیر کار را شروع کردند. 

وی در ادامه توضیح داد: گزارش‌هایی که در حال حاضر کسب شده، نشان می‌دهد روندِ خوب و قابل قبولی برای  نوبت‌بندی بین استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی و آموزش و پرورش هماهنگ شده و تا آخر وقت روز سه شنبه ۱۲ مرداد نزدیک به ۳۰درصد مجموعه کارکنان آموزش و پرورش در سطح کشور واکسینه شدند. 

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: البته این آماری که عنوان شد در برخی از شهرها صددرصد بوده، یعنی کل معلمان واکسینه شدند. در این میان ممکن است در برخی از شهرها هم آمار واکسیناسیون هنوز ۱۵٪ باشند. ان شاالله کار ما در چند روز آینده سرعت بیشتری پیدا می‌کند چون هم واکسن بیشتری توزیع خواهد شد و هم پایگاه‌های جدیدی که راه اندازی شده به چرخه استفاده اضافه می‌شوند. 

محسن بیگی در پاسخ به این سوال که اگر معلمان به هر مرکزی مراجعه کنند می‌توانند واکسن بزنند؟ گفت: خیر، آن‌ها به هر مرکزی نمی‌توانند مراجعه کنند. معلمان دو گروه هستند با توجه به این که شرایط سنی را هم تغییر دادند و شرایط سنی را پایین‌تر آوردند اگر از شیوه سن برای واکسن اقدام کرده باشند در هر جایی که به آن‌ها نوبت داده شود می‌روند و واکسن می‌زنند و ما در این قسمت دخالتی نداریم. اما همکارانی که از طریق آموزش و پرورش باید نوبت دهی شوند محل تزریق را به آن‌ها اعلام می‌کنند که به چه پایگاهی مراجعه کنند لذا هر شهری پایگاه را به افراد معرفی می‌کند، یا پیامک می‌زنند و یا تلفنی به آنان اعلام می‌کنند. 

وی در پاسخ به این پرسش که روزانه چند نفر از معلمان واکسینه می‌شوند؟ گفت: ظرفیت در کل کشور ۵۰۰ هزار نفر برای واکسیناسیون تعریف شده است که قطعا همه آن برای فرهنگیان نیست. زیرا در حال حاضر گروه‌های مختلفی به شکل همزمان با فرهنگیان در حال واکسیناسیون هستند و در عین حال گروه‌های سنی مختلف هم اعلام شده‌اند. به نظرم با توجه به این که ۳۰٪ از مجموعه فرهنگیان واکسینه شدند به طور میانگین روزانه چیزی در حدود صد تا ۱۲۰ هزار نفر واکسن می‌زنند. 

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره واکسن‌هایی که برای فرهنگیان در نظر گرفته شده، گفت: واکسن‌ها متفاوت است و هر واکسنی که در شبکه توزیع می‌شود همکاران فرهنگی هم از آن استفاده می‌کنند. در حال حاضر هم برکت، سینوفارم و آسترزنکا در شبکه توزیع می‌شود. 

وی در ادامه بیان کرد: البته در برخی از نقاط تعداد محدودی واکسن پاستور داشتند که در این جاها افراد اختیار دارند و هر کدام را که خواستند انتخاب می‌کنند. 

محسن بیگی در پاسخ به این سوال که معلمان بیشتر ترجیح می‌دهند کدام واکسن را بزنند؟ گفت: آماری در این رابطه نگرفتیم که ببینیم چگونه است و نمی‌توانیم این مورد را قضاوت کنیم. 

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با پیش بینی زمان اتمام واکسیناسیون معلمان گفت: در دستورالعملی که وزارت بهداشت ارسال کرده، اعلام شده است تا ۲۵ مرداد واکسیناسیون معلمان تمام شود. طبق روندی که اکنون وجود دارد احتمالا همینطور هم خواهد شدو اگر قرار باشد نوبت دوم بر اساس همین انجام شود یک هفته تا ۱۰ روز قبل از مهر واکسن نوبت دوم هم تکمیل می‌شود. 

وی تاکید کرد: البته ممکن است تعداد محدودی باقی بمانند به عنوان مثال افرادی هستند که اجازه تزریق واکسن را پیدا نکردند؛ از جمله آن‌هایی که در دوره بیماری کرونا قرار دارند و در مورد این افراد گفته شده باید بین چهار تا شش هفته از بهبودی آن‌ها بگذرد و بعد اجازه واکسن زدن داشته باشند. این افراد به صورت محدود باقی می‌مانند و در زمان‌های بعدی می‌توانند واکسن را دریافت کنند. 

محسن بیگی درباره واکسیناسیون رانندگان سرویس‌های مدارس گفت: از آنجا که هنوز قرارداد و تکلیف شرکت‌ها روشن نشده است،  احتمالا لیست رانندگان سرویس‌های مدارس در شهریور ماه تحویل داده شود و ما هم به وزارت بهداشت ارسال می‌کنیم. البته رانندگانی که در شبکه سرویس شهری  کار می‌کنند در گروه واکسیناسیون قرار گرفتند و اینها واکسن دریافت می‌کنند. ممکن است تعداد محدودی از رانندگان سرویس مدارس کسانی باشند که در چرخه رانندگان سرویس و تاکسی‌ها نبودند و لازم باشد واکسیناسیون آنها در بخش آموزش و پرورش انجام شود. 

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در مورد بخش نامه‌ صادر شده مبنی بر اینکه فضای باز مدارس می‌تواند در اختیار هیئت‌های عزاداری برای محرم قرار بگیرد، در حالی که اکنون در مدارس مراحل ثبت نام باحضور دانش آموزان و معلمان در حال انجام است، گفت: هیئت‌های عزاداری در شب‌ها از فضای باز مدارس استفاده می‌کنند و در روز برنامه‌ای ندارند.

وی در پایان تاکید کرد: بخش اداری آموزش و پرورش و مدرسه در اختیار هیئت‌ها قرار نمی‌گیرد و فقط فضای باز در اختیار هیئت‌ها قرار خواهد گرفت لذا مورد خاصی وجود ندارد. ضمن این که بازه زمانی آن دهه محرم است و این کار طی ۱۰ شب اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز