خبرگزاری کار ایران

شورای ششم در شرایط سختی شهر را تحویل می گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۸۹۴

رئیس دوره پنجم شورای شهر تهران گفت: شورای ششم در شرایط سختی شهر را تحویل می گیرد. دولت و شورا در شرایط سخت کرونایی و اقتصادی هستند و کار با دشواری آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در آئین تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ شهر در کشور وجود دارد و بیش از ۷۵ درصد مردم کشور شهرنشین هستند لذا ایجاد ثبات اجتماعی و سیاسی در کشور اهمیت زیادی دارد. در حقیقت در این ثبات برگزاری همین مراسم تحلیف نقش موثری را ایفا می کند که برای برگزاری آن باید از وزارت کشور تقدیر کنیم و همچنین از مردم که در این انتخابات به آرامی شرکت کردند و منتخبین خود را انتخاب کردند تقدیر می کنم.

او ادامه داد: دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران به پایان می رسد و از این به بعد صیانت از حقوق شهروندی و صیانت از شهر به عهده شورای ششم است و از این جهت به اعضای شورا  می گویم، شورای ششم در شرایط سختی شهر را تحویل می گیرد. دولت و شورا در شرایط سخت کرونایی و اقتصادی هستند و کار با دشواری آغاز می شود همانطور که در شورای پنجم شرایط با شرایط سختی روبرو بودیم و‌ دلمان می خواست ما را براساس شرایط قضاوت کنند و شما نیز چنین قضاوتی را لازم دارید که مردم بدانند شرایط عادی نیست و مشکلات شهر تهران را در جهت رضایت مندی مردم شهر تهران حل و فصل کنید.

هاشمی با بیان اینکه در شورای پنجم کارنامه خود را به صورت مکتوب منتشر خواهیم کرد گفت: منتظر نقد مردم و همکاران و دوستان هستیم.

هاشمی ادامه داد: براساس منویات رهبری سعی کردیم بهترین صیانت را از شهر تهران به ویژه بحث حریم شهر، طرح جامع و طرح تفصیلی و به ویژه فضای سبز و محیط زیست شهر تهران داشته باشیم. در امر تجهیز حمل و نقل عمومی کاستی های داشتیم که امیدوارم شورای ششم به آن بپردازد چرا که براساس نظرسنجی مهمترین دغدغه مردم آلودگی هوا، حمل و نقل عمومی و بعد از آن آسیب های اجتماعی در شهر بوده است.

هاشمی با بیان اینکه استفاده از حمل و نقل عمومی با توجه به کرونا کمتر شد، گفت: ما نیاز به تجهیزات بیشتری داریم تا مردم بتوانند با آرامش بیشتری از آن استفاده کنند. تهران در طرح جامع احتیاج به اتوبوس برقی دارد و اگر بتوانیم ۹ هزار اتوبوس برقی برای تهران تکمیل کنیم، مجموعا حمل و نقل جامعی خواهیم داشت.

او ادامه داد: برمبنای رفتار و نگرش و الگوی آیت اله هاشمی تلاش من این بود که در جهت کاهش تنش و تخریب دست اندرکاران دوره‌های سابق حرکت کنم چرا که باعث تضعیف سرمایه اجتماعی، نظام و حاکمیت می شود و امیدورام شورای ششم نیز چنین روشی را پیش بگیرد و با نگاه مثبت به اقدامات شورای پنجم نگاه کند و اگر کاستی وجود داشت به نتیجه برسد و تکمیل شود.

هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد که با استفاده از انباشت دانش و تجربه در شهر تهران کارایی شهر افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز