خبرگزاری کار ایران

فرهادی:

تصویب ۸۶۶ مصوبه در شورای پنجم/ لزوم توجه شورای ششم به «امنیت تهران»

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۸۶۹

​فرماندار تهران گفت: شورای پنجم ۳۱۹ جلسه به صورت عادی و فوق العاده برگزار شد. ۸۶۶ مصوبه به تصویب رسید که ۷۷ مصوبه از اینها مورد اعتراض کمیته تطبیق فرمانداری قرار گرفت و در نهایت ۱۶ مورد باقی ماند و به هیات حل اختلاف کشور رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی فرهادی فرماندار تهران در ابتدای مراسم تحلیف منتخبین شورای ششم گفت: از زحمات شبانه روزی شورای پنجم تهران به ریاست آقای محسن هاشمی، شهردار تهران و آقای حناچی تشکر می کنم. این جلسه به میزبانی آقای محسنی بندپی استاندار تهران تشکیل شده است و رئیس مجمع نمایندگان استان تهران، حاج آقای تقوی، سردار حسن زاده، فرمانده سپاه حضرت رسول الله تهران، معاون عمرانی وزارت کشور دکتر جمالی نژاد، معاون عمرانی استاندار، مهندس چراغعلی، فرمانداران ری و شمیرانات و معاونین شهرداری تهران و عزیزان انتظامی تشکیل شده است.

او در ادامه از مهدی چمران و نرجس سلیمانی و جعفر بندی شربیانی  درخواست کرد تا به عنوان هیات رئیسه سنی شورا در جایگاه ریاست قرار گیرند تا جلسه رسمیت یابد.

فرهادی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات تهران گفت: انتخابات تهران از حساسیت های بسیار بالایی برخوردار است و اگر همگرایی و همراهی دستگاه های مختلف به ویژه شورای شهر و شهرداری نباشد در روند انتخابات و پشتیبانی و کمک های جانبی با مشکلاتی روبرو می شویم. 

فرماندار تهران اضافه کرد: در تهران به طور معمول ۴ شعبه داشتیم که در این انتخابات به ۲۹۰ شعبه افزایش یافت. با توجه به شرایط کرونایی ۲۲۰ شعبه نزدیک به هر شعبه در نظر گرفتیم. همچنین برای اولین بار کمیته بهداشت ورود کرد و بیش از ۳هزار بازرسی از شعبات مختلف بازرسی کردند.  همچنین واکسیناسیون عوامل اجرایی انتخابات نیز انجام و ۲۴ میلیون برگ تعرفه توزیع شد و ۴ انتخابات به صورت همزمان و برای اولین بار انجام شد.

او در ادامه توضیحاتی درباره مصوبات شورای پنجم ارائه کرد و گفت: در شورای پنجم ۳۱۹ جلسه به صورت عادی و فوق العاده برگزار شد. ۸۶۶ مصوبه به تصویب رسید که ۷۷ مصوبه از اینها مورد اعتراض کمیته تطبیق فرمانداری قرار گرفت و در نهایت ۱۶ مورد باقی ماند و به هیات حل اختلاف کشور رسیده است. در ۱۴ مورد از آنها نظر هیات تطبیق پذیرفته شد و ۲ مورد نظر شورای شهر مورد پذیرش قرار گرفته است.

فرهادی ادامه داد: در تهران ماموریت شورا صدها ماموریت ریز و درشت است. ۵۲ درصد مالیات کشور در تهران اخذ می شود و سرریز آسیب های کشور از نظر اعتیاد ،بیکاری و مهاجرت است و اعضای شورا برای داشتن شهرداری چابک تلاش می کنند.

او گفت: از شورای شهر و تشکیلات جدید درخواست می کنم که به چند نکته از جمله امنیت تهران توجه کنند. 

او اضافه کرد: این مسأله برای شهروندان بسیار مهم است و چند سال است که تلاش کنیم ۴۰ کلانتری احداث شود و به رقم همراهی آقای هاشمی میسر نشده است. اکنون در تهران ۱۲۰ کلانتری کم داریم. از طرفی آسیب های موجود نیز باید مورد توجه قرار گیرد و شورای شهر در حوزه آسیب های اجتماعی باید کمک کند به ویژه تکدی گری در منطقه ۱۲ و بازار و شوش باید به عنوان یک کار مهم مورد توجه قرار گیرد. 

فرماندار تهران گفت: تهران جزو ۲۵ کلانشهر دنیا است اما مشارکت مردم تهران در بحث های سیاسی و اجتماعی آخرین کلانشهر دنیا است که مسأله مهمی است چرا که مشارکت مردم در حوزه اجتماعی و سیاسی دارد به انتهای خود می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز