خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

واکنش به شرایط اعلامی برای تردد زائران عتبات در اربعین/ هنوز با اعزام زائر موافقت نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۳۵۲

استاندار ایلام در واکنش به اظهارات معاون خود مبنی بر اینکه افرادی که هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند، می‌توانند در کاروان‌های عتبات در اربعین حضور یابند، گفت:‌ در مورد اربعین در سطح ملی تصمیم‌گیری می‌شود و در اختیار استانداری نیست.

«محمد نوذری» استاندار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اعلام شرایط تردد زائران به عتبات توسط معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: این موضوع نیاز به مصوبه ملی دارد و در اختیار استانداری نیست.

وی ادامه داد: موضوع عتبات، موضوعی ملی است که در سطح کشور درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود. همچنین تردد به عتبات نیاز به مجوز از سوی کشور عراق دارد. البته اگر تصویب شد که امکان زیارت به عتبات وجود دارد، قاعدتا هر کسی که می‌خواهد به عراق تردد کند باید هر دو دُز واکسن خود را زده باشد.

استاندار ایلام با بیان اینکه تاکنون در خصوص سفر به عتبات مصوبه‌‌ای اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: در مورد اربعین در سطح ملی تصمیم‌گیری می‌شود و ما منتظر هستیم تا در این خصوص به ما اعلام شود و تصمیم‌گیری در سطح استان ایلام انجام می‌شود.

نوذری با بیان اینکه در حال حاضر تردد زائران به عراق از استان ایلام و شهر مهران انجام نمی‌شود، گفت: مرز بسته است و برای امور تجاری صرفا باز است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت استان ایلام در پیک پنجم کرونا تصریح کرد: در این پیک ما هم با مشکلاتی روبه رو هستیم، اما شرایط‌مان بحرانی نیست. در برخی از شهرستان‌ها اوضاع نگران کننده است. البته ما در این خصوص تصمیماتی اتخاذ کرده‌ایم تا بتوانیم مشکلات این شهرستان‌‌ها را کاهش داده و مدیریت کنیم.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: ۵ الی ۶ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال می‌شود. در برخی از شهرستان‌‌‌ها مانند دره‌شهر نقاهتگاه‌ هم در نظر گرفته شده است.

نوذری تصریح کرد: در پیک پنجم بیماری نسبت به پیک‌های گذشته با افزایش موارد ابتلا مواجه شده‌ایم و در حال حاضر نیز روند کاهش بیماری در استان دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز