خبرگزاری کار ایران

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

آمار فعلی بیماران کرونایی بستری در ۱۶ ماه اخیر بی‌سابقه است/ استفاده از ظرفیت سوله‌های بحران شهرداری/ خبرنگاران بین برکت و سینوفارم حق انتخاب دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۷۵۹

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به اینکه آمار فعلی بیماران کرونایی بستری در ۱۶ ماه اخیر بی‌سابقه است، گفت: در روزهای آینده از ظرفیت سوله‌های بحران شهرداری استفاده خواهیم کرد.

«نادر توکلی» معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر گستردگی شیوع کرونا گفت: ما تمام امکاناتی که در تهران داریم را برای سرویس دهی بیماران کرونایی در نظر گرفتیم و مرز ۱۰ هزار نفر هم برای بستری‌ها رد شده است که در ۱۶ ماه اخیر این موضوع اصلا سابقه نداشته است.

وی بیان کرد: آن چیزی که بهترین نتیجه را برای ما داشته است، کلینیک‌های بستری موقت بوده است، بیماران با علائمی مثل درگیری ریوی می‌آیند، داروی تخصصی کرونا را به صورت روزانه دریافت می‌کنند و ارزیابی پزشکی می‌شوند.

معاون درمان ستاد کرونای تهران ادامه داد: تقریبا تمام بیمارستان‌ها الان درگیر شدند و بالای ده هزار تخت درگیر این مسئله است، خیلی از موارد هم به شکل موقت در ورودی بیمارستان‌ها ایجاد می‌شود و ما برای بستری موقت از ظرفیت کلینیک‌های شهرداری هم در یک الی دو روز اخیر و در روزهای آینده از ظرفیت سوله‌های بحران شهرداری استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اظهارات مسئولان هلال احمر مبنی بر امکان در اختیار گذاشتن برخی مراکز برای واکسیناسیون گفت: هر مرکزی که بتواند شرایط و استانداردهای لازم و فاصله فیزیکی را در نظر بگیرد، معرفی می‌شود و برای واکسیناسیون مورد تایید قرار می‌گیرد.

توکلی در مورد انتقاد بیماران کرونایی از نبود سرم و داروهای کرونا در داروخانه‌ها افزود: این موضوع مرتفع شده است، یعنی هفته‌ی گذشته این کمبودها وجود داشت، اما الان در داروخانه‌ها در حال توزیع است و انشالله دیگر مشکلی وجود نخواهد شد.

او با اشاره به واکسیناسیون خبرنگاران و اینکه اولویت بندی خاصی برای تزریق به آنها وجود ندارد، بیان کرد: اینکه قرار شد خبرنگاران از طریق سامانه ثبت نام واکسن http://salamat.gov.ir برای واکسیناسیون اقدام کنند، مبتنی بر تصمیمی بوده که از طرف معاونت بهداشت گرفته شده تا واکسیناسیون هم قابل رهگیری باشد و هم زمان دقیق آن مشخص شود.

توکلی در پاسخ به این سوال که چه واکسن‌هایی به آنها تزریق می‌شود؟ گفت: سبد واکسنی که در شهر تهران وجود دارد، واکسن سینوفارم و برکت است، خبرنگاران می‌توانند یکی از این واکسن‌ها را انتخاب کنند که هر دو عارضه‌ی خاصی هم ندارد و کاملا واکسن‌های ایمنی هستند و با خیال راحت می‌توانند تزریق خود را انجام دهند.

وی در مورد تعداد خبرنگارانی که در تهران برای واکسیناسیون ثبت‌نام کرده‌اند؟ گفت: تعداد دقیقی الان در دست ندارم، ولی عمدتا اسامی خبرنگاران ثبت شده است و خبرنگارانی که در جاهای پرریسک، شلوغ و مناطق پرازدحام تردد دارند یا در مراکز بهداشتی درمانی در رفت و آمد هستند، در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز