خبرگزاری کار ایران

از تبادل همکاری با صندوق کودکان یونیسف در ایران تا ثبت اصفهان به عنوان شهرکاندیدای دوستدار کودک

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۶۰۸

امضاء موافقتنامه همکاری با کشورهای لهستان و قرقیزستان، تفاهم نامه برگزاری مراسم اربعین میان وزارت کشور ایران و عراق، توسعه همکاریهای استانی در عرصه روابط خارجی بالاخص همسایگان مرزی، توسعه دیپلماسی شهری، اقدام در جهت ایجاد دبیرخانه دیپلماسی شهری و تهیه دستورالعمل دبیرخانه دیپلماسی شهری، امضاء و تبادل برنامه همکاری با صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در ایران، امضاء و تبادل تفاهم نامه همکاری سه جانبه با وزارت بهداشت و دفتر ایدز سازمان ملل متحد در ایران و ثبت شهر اصفهان به عنوان شهر کاندیدا دوستدار کودک یونیسف از جمله اقدامات حوزه بین الملل در دولت های یازدهم و دوازدهم است.

به گزارش ایلنا،اهم اقدامات حوزه بین الملل در دولت های یازدهم و دوازدهم اعلام شد.

بر اساس پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، این اقدامات به شرح ذیل می باشد:

- امضاء موافقتنامه همکاری با کشورهای لهستان و قرقیزستان.

- امضاء یادداشت تفاهم نامه همکاری با کشورهای سوریه؛ ارمنستان و عراق.

-همکاری با کشورهای همسایه مخصوصاً عراق، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان و ترکیه

-انجام اقدامات و هماهنگی های لازم جهت سفر وزراء کشورهای ترکیه، عراق، آذربایجان و تاجیکستان به تهران.

-برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم جهت سفر مقامات و مسئولین استانی به کشورهای هدف.

-برگزاری نشست های کارگروه مشترک همکاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای چین، پاکستان و ترکیه جهت اجرائی کردن اسناد همکاری فیمابین.

-هماهنگی اجرای تفاهم نامه برگزاری مراسم اربعین میان وزارت کشور ایران و وزارت کشور عراق.

-توسعه همکاریهای استانی در عرصه روابط خارجی بالاخص همسایگان مرزی.

-برگزاری نشست مجازی نقاط تماس پلیس ایران و ترکیه.

-برگزاری نشست های مجازی مسئولین استانی با مسئولین ذیربط کشورهای ترکیه و روسیه با توجه به تحریم ها و شرایط کرونا تمرکز بر توسعه دیپلماسی شهری و ارتقاء نقش و جایگاه شهرها در تعاملات بین المللی و منطقه ای.

-اقدام در جهت ایجاد دبیرخانه دیپلماسی شهری و تهیه دستورالعمل دبیرخانه دیپلماسی شهری.

-افزایش قابل توجه تعداد قراردادهای خواهر خواندگی منعقده شهرهای کشورمان با سایر شهرهای دنیا به طور نمونه در یک سال گذشته بین ۱۲ شهر کشورمان تفاهم نامه خواهرخواندگی با شهرهای دنیا منعقد شد.

-زمینه سازی عضویت شهرهای بندرعباس و سنندج در شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو به ترتیب در حوزه صنایع دستی و هنرهای فولکلور و موسیقی

پیگیری و انجام ملاقات با روسای دفاتر نمایندگی های سازمانهای بین المللی از جمله کمیساریای عالی پناهندگان، یونیسف، برنامه جهانی غذا، صندوق جمعیت ملل متحد، دبیرکل اکو، معاون نماینده ویژه دبیرکل ملل متحد در امور افغانستان و ..  باهدف توسعه همکاریها.

همکاری با دفاتر سازمان های بین المللی و منطقه ای از جمله صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) کمیساریای عالی امور پناهندگان (UNHCR)، آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکاJICA )، کمیسیون ملی یونسکو، سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و ...

-امضاء و تبادل اسناد پروژه همکاری با صندوق کودکان ملل متحد (UNICEF) در زمینه های مختلف از جمله کاهش مرگ و میر کودکان در مدیریت بحرانها و بلایای طبیعی، تصادفات و سوانح جاده، شهر دوستدار کودک و ...

-امضاء و تبادل تفاهم نامه همکاری سه جانبه با دفتر ایدز سازمان ملل متحد در ایران (UNAIDS) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

-همکاری با آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکاJICA) و پیگیری و اجرای طرح ها و پروژه های مشترک با آژانس مذکور در زمینه پسماند و حمل و نقل، مدیریت بحران و .... با هدف آموزش کارشناسان و استفاده از تجربیات موفق.

-همکاری با سازمان همکاری اقتصادی (اکو) از جمله مشارکت و حضور در نشست های سالیانه شورای برنامه ریزی منطقه ای اکو و نشست تدوین چارچوب منطقه ای مدیریت ریسک بلایای طبیعی و پیگیری موضوعات مرتبط از جمله اکوپل.        

-پذیرش هیات های اروپایی از جمله هیات هایی از اتحادیه اروپا، کشورهای آسیایی و ... 

-شرکت در نشست ها و مجامع بین المللی از جمله؛

شرکت وزیر محترم کشور و هیات همراه هفتادمین اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد در ژنو و نشست عالیرتبه در زمینه کاهش بی تابعیتی.   

-حضور معاونت امنیتی انتظامی در نشست شش جانبه ترکیه.

-اعزام هیات تخصصی به کنفرانس بین المللی شهرهای دوستدار کودک یونیسف کلن آلمان با هدف انتقال تجربیات و اقدامات کشورمان در حوزه کودکان  و ارائه گزارش در دو پنل تخصصی کنفرانس 

هماهنگی و تسهیل سفرهای خارجی کارکنان وزارت کشور (ستاد و صف) و شهرداران و کارکنان شهرداری ها به منظور شرکت در نشست ها و فروم های بین المللی تخصصی مرتبط.

-پیگیری موضوع ساماندهی کودکان خیابانی اتباع خارجی با همکاری نهادهای داخلی و بین المللی ذیربط و سفارت افغانستان.

-پیشبرد پروژه شهر دوستدار کودک با همکاری معاونت های ذیربط وزارت متبوع  و دفتر یونیسف در ایران و زمینه سازی پیوستن شهرها به شبکه شهرهای دوستدار کودک.

-ثبت شهر اصفهان به عنوان شهر کاندیدا دوستدار کودک یونیسف و اعطای لوگوی کاندیداتوری شهرهای دوستدار کودک یونیسف به شهر اصفهان برای اولین بار از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز