خبرگزاری کار ایران

برگزاری رویداد آنلاین پنجمین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۳۴۰

پنجمین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها با محوریت کارآفرینی اجتماعی از دهم تا دوازدهم مرداد در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در حال برگزاری است.

به گزارش ایلنا به نقل از دبیرخانه شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع‌رسانی، محمد لاری‌لواسانی، دبیر علمی جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها در شروع رویداد نهایی این جشنواره، درباره چگونگی برگزاری و داوری‌ها گفت: به دلیل همه‌گیری کرونا این جشنواره کمی با تاخیر برگزار شد ولی عزم این معاونت بر این بود که اهتمام عزیزانی که دغدغه‌مند بوده و در این جشنواره شرکت کردند به نتیجه برسد، لذا جشنواره در قالب ۳ روز آموزش و ۲ روز داوری برگزار می‌شود.

لاری‌لواسانی به آمار کمی جشنواره اشاره کرد و افزود: شرکت‌کنندگان در جشنواره حدود ۵۰۰ تیم در قالب طرح و ایده در محورهای مختلف ثبت‌نام کرده و ایده به ثبت رسانده‌اند که این طرح و ایده‌ها از سوی ۴ داور در حوزه محتوای کسب و کار و هرکدام از طرح‌ها از سوی یک متخصص داوری محتوا در حوزه مشخص به دقت بررسی شده است.

او اضافه کرد: نتیجه این داوری‌ها، برگزیده شدن ۳۰ طرح و ایده بود که در چند روز آینده در خدمت شرکت‌کننده‌ها خواهیم بود. این کلاس‌ها و آموزش‌های منتورینگ به منظور رقابت شرکت‌کننده‌‌ها در فضای بهتر برنامه‌ریزی شده است تا از حیث مفهوم کسب و کار به طرح‌ها توجه شود.

دبیر علمی جشنواره درباره محتوای طرح‌ها بیان کرد: بسیاری از طرح‌ها با جنبه خیرخواهانه و همکاری جمعی مطرح شده و اعتقاد ما این است اگر قرار باشد یک طرح استوار باقی بماند باید شرایط اقتصادی برای آن دیده شود. در طرح‌های ارسال شده، اغلب این مسئله یا دیده نشده و یا بسیار ضعیف به آن پرداخته شده است لذا برای هماهنگی بین نگاه افراد، این کلاس‌ها برگزار می‌شود.

لاری‌لواسانی ادامه داد: در روزهای اول جشنواره، مفاهیم جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری جسورانه به اعضای شرکت‌کننده ارائه و در روز دوم امکان‌سنجی طرح‌ها به لحاظ اقتصادی از سوی محسن صیقلی، مدرس حوزه کسب و کار آموزش داده خواهد شد. همچنین در روز پایانی هم چگونگی دفاع از طرح و جمع‌بندی ایده‌ها به شرکت‌کننده‌ها آموزش داده می‌شود.

او در پایان ضمن اشاره به برنامه‌ریزی جشنواره ششم گفت: در روز چهارشنبه و پنجشنبه، داوری نهایی انجام می‌گیرد و ۱۰ طرح به عنوان طرح‌های منتخب معرفی می‌شوند. در مراسم اختتامیه  که با حضور مقامات ارشد قوه قضائیه برگزار می‌شود، ۳ تیم برتر جوایز نقدی دریافت می‌کنند و از سایر طرح‌ها تقدیر و حمایت خواهد شد تا در دوره‌های بعد به نتیجه برسند.

جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها با محوریت کارآفرینی اجتماعی با حضور ۳۰تیم برتر در قالب ۳تیم از تهران به صورت حضوری و ۲۷ تیم از استان‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

پیشتر اکبر تهرانی، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها، هدف از برگزاری این جشنواره را استفاده از پتانسیل‌ کارآفرینی اجتماعی و استارتاپ‌ها در راستای پیشگیری از جرائم و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

تهرانی با برشمردن محورهای پنجمین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها، مهم‌ترین آن‌ها را پیشگیری از جرائم اقتصادی، فساد اداری، جرائم و آسیب‌های فضای مجازی، اعتیاد و قاچاق مواد مخدر، جرائم و تخلفات رانندگی، جرائم و تخلفات حوزه پزشکی، جرائم مالکیت معنوی، ارائه خدمات حقوقی و قضایی و مشارکت و مسئولیت اجتماعی، دانست.

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی قوه قضائیه عنوان کرد که ۱۰ تیم برتر این جشنواره از ۶ ماه خدمات منتورینگ رایگان بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز