خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر تصویب شد:

مهلت شش ماهه به شهرداری برای انجام هماهنگی‌ها بابت احداث آرامستان جدید

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۹۸۷

اعضای شورای شهر تهران با بررسی لایحه «مکان یابی، تملک و احداث آرامستان‌های جدید در شهر تهران» شهرداری را مکلف کردند تا برای رفع کمبود زمین آرامستان‌های شهر تهران و براساس مطالعات و ارزیابی‌ها ی محیط زیستی، اجتماعی و حقوقی طی مدت ۶ ماه اقدامات اجرائی و هماهنگی های قانونی برای تملک و احداث آرامستان‌های جدید را به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان سیصد و پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص «مکان یابی، تملک و احداث آرامستان‌های جدید در شهر تهران» در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت. 

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با قرائت نظر کمیسیون مربوطه گفت: یکی از موضوعاتی که شورای پنجم به دنبال آن بود و در برنامه ۵ساله نیز به آن اشاره شد، مکان‌یابی آرامستان‌های جدید در شورای شهر بوده است. 

او با بیان اینکه این لایحه در قالب یک ماده واحده ارائه شده است گفت: در این حوزه سازمان بهشت زهرا کار کارشناسی را از طریق مشاور انجام و حدود ۱۵ نقطه را بمنظور احداث آرامستان جدید پیش بینی و اولویت‌بندی را اعلام کرده است که در یک جلسه نقاطی که قطعی خواهد شد را در برنامه تملک خود قرار می‌دهد و عملیاتی می‌کند. 

نوری در ادامه با قرائت ماده واحده گفت: در راستای بند ۱۳ ماده ۵۵ قانون شهرداری، به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود برای رفع کمبود زمین آرامستان‌های شهر تهران و براساس مطالعات و ارزیابی‌ها ی محیط زیستی، اجتماعی و حقوقی طی مدت ۶ ماه اقدامات اجرائی و هماهنگی های قانونی برای تملک و احداث آرامستان‌های جدید را به عمل آورد. 

او افزود: در تبصره یک این لایحه اعتبار لازم برای اجرای مصوبه در بودجه‌های سنواتی شهرداری لحاظ شده است و در صورت نیاز در سال جاری شهرداری تهران می‌تواند از اعتبار مصوب تملک املاک جهت کاربری سایر تاسیسات شهری استفاده کند. درتبصره دو بهشت زهرا مکلف است در پایان مهلت مقرر گزارش را به شورای شهر ارائه کند. 

به گزارش ایلنا، اعضای شورای شهر تهران به جزئیات این لایحه رای مثبت دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز