خبرگزاری کار ایران

نیاز تهران به ۹ هزار اتوبوس و ۱۲ خط مترو/انجام اقدامات موازی فرهنگی که در جهت اهداف اجتماعی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۹۶۵

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه برای شهر تهران و مردم آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی اهمیت دارد که باید جدی‌تر پیگیری شود، گفت: تهران باید حداقل به ۹ هزار اتوبوس برقی و ۱۲ خط مترو برسد و حداقل ۵ هزار واگن داشته باشد تا از خودرو محوری عبور کنیم و به حمل و نقل عمومی برسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پایان جلسه سیصد و پانزدهم شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز جسله ماقبل آخر شورای شهر تهران در دوره پنجم بود. امروز تمامی لوایح و طرح‌هایی که در بایگانی بود را بررسی کردیم. 

او درباره احداث آرامستان‌های جدید گفت: نقاطی در اطراف شهر تهران از شرق تا غرب تعیین شد و براساس آن در مکان‌های ممکن  به شهرداری اجازه داده شد که از وضعیت تک آرامستانی خارج شویم. 

هاشمی گفت: در جلسه آینده گزارش پایانی شورای شهر ارائه خواهد شد و دستوری نخواهیم داشت. 

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه در شورای پنجم چند طرح و لایحه به تصویب رسید، گفت: در حدود ۳۱۶ جلسه صحن علنی برگزار شد، بیش از ۱۵۰ طرح ارائه و بیش از ۱۸۰ لایحه ارائه شد وکمتر از ۵۰ طرح و لایحه در کمیسیون‌ها رسیدگی شده است. در این دوره در حدود هزار تذکر نیز ارائه شده است. 

هاشمی اضافه کرد: برای شهر تهران و مردم، آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی اهمیت دارد که باید جدی‌تر پیگیری شود. تهران باید حداقل به ۹ هزار اتوبوس برقی و ۱۲ خط مترو برسد و حداقل ۵ هزار واگن داشته باشد تا از خودرو محوری عبور کنیم و به حمل و نقل عمومی برسیم. 

او ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی مساله مهم دیگر است. به دلیل مشکلات اقتصادی کشور دچار مشکلات زیادی در مساله آسیب‌های اجتماعی هستیم و ۸۳ درصد مردم به این موضوع نیز نظر ویژه داشتند. مردم ایران اصولا نیکوکار و نگران هم نوعان خود هستند و شهرداری باید به آن توجه ویژه داشته باشد. 

هاشمی گفت: در زمینه فرهنگی کارهای موازی زیادی انجام می‌دهیم که به صورت هدفمند و در جهت اهداف اجتماعی نیست که شور‌ای شهر آینده باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز