خبرگزاری کار ایران

اولویت دریافت واکسن با دانشجویان تحصیلات تکمیلی/ اساتید دانشگاه تا آخر مرداد واکسینه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۸۸۱

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: واکسیناسیون ابتدا با دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری با عنوان واکسیناسیون دانشگاهیان گفت: بحث واکسیناسیون دانشگاه‌ها که شامل استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه برای آغاز سال تحصیلی به صورت آموزش حضوری مطرح شده و چند ماهی است که این مساله در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: ما علی رغم تجربه موفقی که در سه ترم گذشته برای آموزش الکترونیکی داشتیم حضور دانشجویان در کلاس درس یک نعمت است و اکنون ضرورت آن احساس می‌شود. از ترم‌های قبل حتی تلاش شده بود برای کلاس‌های عملی برنامه حضوری داشته باشیم اما شرایط قابل پیش‌بینی نیست و ما بعد از پیک جدید حتی نتوانستیم امتحانات را به شکل حضوری برگزار کنیم.

رییس ستاد از سرگیری آموزش حضوری از مهر ماه گفت: اگر شرایط همینطور باشد برنامه وزارت علوم این است که بخشی از آموزش حضوری باشد. البته اولویت ما سلامتی دانشجویان، اساتید و کارکنان است و هر تصمیمی به این مساله مربوط می‌شود. امیدواریم بخش آموزش حضوری مخاطره‌ای نداشته باشد.

خاکی صدیق گفت: طبق توافق با وزارت بهداشت، تا پیش از مهر ماه استادان و کارکنان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی واکسینه خواهند شد.

وی اشاره کرد: دسته اول واکسیناسیون در مرداد صورت خواهد گرفت. لیست اساتید به وزارت بهداشت ارسال شده است و این موضوع به تفکیک استان‌ها است. در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی هر استان برنامه‌ریزی می‌کنند و شروع به واکسیناسیون خواهند کرد. در برخی از دانشگاه‌ها این اقدام شروع شده اما هنوز همه گیر نیست. وزارت بهداشت قول داده تا آخر مرداد اساتید و کارکنان واکسینه خواهند شد.

معاون وزیر علوم درباره واکسیناسیون دانشجویان گفت: تعداد دانشجویان از اساتید بیشتر است و دانشجویان در سراسر کشور پراکنده هستند. واکسیناسیون ابتدا با دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری آغاز خواهد شد.

خاکی صدیق گفت: اگر تولیدات واکسن و واردات کافی باشد گروه‌های بعدی هم واکسینه خواهند شد. تعدادی از دانشجویان در شهریور،‌ تعدادی در مهر و آبان و تعدادی هم تا آذر ماه واکسن خواهند زد.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: قرار شده برای دانشجویانی که واکسن زده‌اند کلاس‌های حضوری برگزار شود. البته اگر واکسیناسیون برای گروهی انجام نشود اصراری به تشکیل کلاس حضوری نداریم و روش آموزش الکترونیکی خواهد بود. شرط لازم برای کلاس‌های حضوری این است که مطمئن شویم سلامت دانشجویان حفظ خواهد شد.

وی بیان کرد: محل فیزیکی واکسیناسیون در محل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در صورت تایید وزارت بهداشت خواهد بود. دانشجویان غیربومی در استان‌های مختلف حضور دارند ما نمی‌خواهیم برای اینکه دانشجویان واکسن را در محل دانشگاه خودشان بزنند آنها را به شهر محل دانشگاه بفرستیم. در این زمینه تلاش شده تا دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی در مراکز بهداشت شهر خودشان واکسن دریافت کنند.

خاکی صدیق درباره نوع واکسنی که به اساتید و دانشجویان تزریق می‌شود، گفت: نوع واکسن به وزارت بهداشت و موجودی واکسن در کشور بستگی دارد. ما نوعی تعیین نمی‌کنیم زیرا از نظر وزارت بهداشت همه واکسن‌ها ایمنی لازم را ایجاد می‌کنند.

وی درباره واکسیناسیون دانشجویان خارجی گفت: دانشجویان خارجی هم یا در کشور خودشان واکسینه می‌شوند و با گواهی به داخل کشور می‌آیند،‌ یا اگر امکان تزریق واکسن  در کشور خودشان نباشد در ایران واکسن خواهند زد که البته تعدادشان زیاد نیست.

خاکی صدیق درباره بازی زمانی میان فاز اول و دوم واکسیناسیون گفت: ما تابع وزارت بهداشت هستیم، اگر بگویند که این میزان واکسیناسیون کفایت نمی‌کند، ‌آموزش حضوری انجام نخواهد شد اما اگر کفایت کند، آموزش حضوری برگزار می‌شود.

معاون آموزشی وزار علوم در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه تعداد اساتید و دانشجویان فوت شده بر اثر کرونا گفت: آماری از اساتید و دانشجویانی که بر اثر کرونا فوت شده‌اند نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز