خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت:

اثرات مضرِ تعطیلی مدارس از بیماری کرونا بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۷۴۷

معاون وزیر بهداشت گفت: هدف گیری ما این است که روزانه یک درصد مردم را یک دز واکسن بزنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «ایرج حریرچی» معاون وزیر بهداشت، بیان کرد: ما معلمین و اساتید را واکسینه می‌کنیم، واکسن‌های مناسبی هم برای آنها ذخیره کردیم، اما نکته کلیدی این است که نظر سازمان بهداشت جهانی و خیلی از مجامع بین المللی و افرادی که در داخل کشور موثر هستند این است که در شرایط فعلی تعطیلی مدارس اثرات مضری برای  کل جامعه دارد که خیلی بیشتر از اثرات مضر کرونا است.

وی ادامه داد: ما رکورد بالای ۴۰۰ هزار دوز تزریق واکسن را داریم و برای پانصد هزار دوز زیر ساخت کاملاً آماده‌ای داریم و هدف گیری ما این است که روزانه یک درصد مردم را یک دز واکسن بزنیم.

حریرچی افزود: در یک بررسی که انجام شده است بار ویروسی و لود آن در افراد مبتلا به دلتا هزار برابر افراد معمولی است و این احتمال انتقال را برای همین بالا می‌برد و الان هر خانواده‌ای که به ویروس مبتلا می‌شود، همه اعضای آن خانه درگیر می‌شوند و سن ابتلا به جوان‌ها رسیده است.

وی در مورد بازگشایی مدارس گفت: تصمیم فعلی ستاد کرونا این است که مدارس باز شود.

حریرچی در رابطه با مراسم محرم بیان کرد: هر نوع تجمع می‌خواهد خانوادگی باشد، اداری باشد، ملی باشد، مذهبی باشد و ... باعث افزایش انتقال و مرگ و میر در کشور می‌شود آن هم در کشوری که ویروس در حال اوج‌گیری است.

وی افزود: افرادی که مراسم مسلمیه برگزار کردند و آن افرادی که گفتند ما در محله مان تحمل نداریم و می‌خواهیم مراسم برگزار کنیم همه افراد خیلی خوبی هستند، اما شجاعت داشته باشند و از مردم عذرخواهی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز