خبرگزاری کار ایران

کشف ۶ بهله پرنده شکاری از متخلفان در استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۶۹۳

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از کشف ۶ بهله پرنده شکاری از نوع دلیجه با همکاری عوامل پلیس امنیت و مأموران اجرایی این اداره خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا فاضلی با اعلام این خبر افزود: روز گذشته براساس گزارش یکی از شهروندان دوستدار طبیعت مبنی بر قاچاق تعدادی پرنده شکاری توسط متخلفین در شهرستان بهارستان، نیروی انتظامی شهرستان بلافاصله به محل مراجعه می کنند که فرد متخلف پس از حضور مأموران از محل متواری و 6 بهله پرنده شکاری از نوع دلیجه نابالغ کشف و ضبط و تحویل مأمورین اجرایی این اداره شد.   

وی بیان کرد: این پرنده ها پس از تیمار اولیه برای اقدامات درمانی و بررسی بمنظور رهاسازی در مناطق تحت مدیریت و زیستگاه های طبیعی استان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تحویل داده شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان همچنین یادآور شد: برابر قانون، نگهداری هرگونه پرنده شکاری و حمایت شده بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است و متخلفان ضمن جریمه نقدی بر اساس قانون به مراجع قضایی نیز معرفی می‌شوند و در این راستا از تمامی شهروندان درخواست می شود هرگونه تخلف محیط زیستی را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست و یا به سامانه 1540 اطلاع دهند.

این گزارش می افزاید: دلیجه از جمله پرندگان بومی ایران و از تیره شاهینیان است و زیستگاه این پرنده در مناطق باز، درختزارها و حاشیه تالابها، روی تیرهای برق و صخره ها در نزدیکی شهرها و روستاها است. این پرنده همچنین در علفزارها، سواحل، کشتزارها، فضای باز جنگل‌ها و گاهی در شهرها دیده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز