خبرگزاری کار ایران

تهیه و توزیع کپسول اکسیژن، اقلام بهداشتی و غذایی در مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۵۵۶

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر درباره خدمات قرارگاه این جمعیت برای مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای افتتاح این قرارگاه تا روز ۶ مردادماه، ۹۵۷ کپسول اکسیژن اعم از کپسول های ۵۰، ۴۰، ۲۰ و۱۰ لیتری در استان سیستان و بلوچستان اهدا شده است. همچنین ۲ میلیون و ۳۲۷ هزار ماسک سه‌لایه، صدها کارتن موادبهداشتی و شوینده و بیش از ۱۴ تن مواد غذایی بخشی از کمک‌های هلال‌احمر و خیرین است که توسط داوطلبان این جمعیت در استان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ محمدحسن قوسیان مقدم در خصوص اقدامات انجام‌شده در قرارگاه مرکزی مبارزه و پیشگیری از کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: از زمان استقرار این قرارگاه، حمایت‌های سازمان داوطلبان و همچنین مشارکت خیرین در این استان برای پیشگیری و درمان کرونا با سرعت بیشتری دنبال شده است و تا هفته نخست مردادماه جاری ۲ میلیون و ۳۲۷ هزار ماسک سه‌لایه، ‌۵ هزار و ۱۰۰ بسته کامل بهداشتی، ۳ هزار و شصت لیتر الکل و ۱۸ هزار و ۲۰۰ اسپری و ژل ضدعفونی کننده دست، ۵۴ دستگاه کولرآبی، بیش از ۱۴ تن موادغذایی، ۱۰۲ دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی و ۹۵۷ کپسول اکسیژن از منابع امدادی هلال‌احمر و همچنین کمک خیرین داوطلب این جمعیت و همکاری چند سازمان مردم نهاد و خیریه تهیه شده و توسط امدادگران هلال احمر توزیع شده است.

قرارگاه مرکزی مبارزه با کرونا در جریان سفر دبیر کل جمعیت هلال‌احمر در روز پنجشنبه ۱۷ تیرماه به استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد و در این قرارگاه ۲۴ خیریه بزرگ کشور با محوریت جمعیت هلال احمر ساماندهی خدمات و حمایت از مردم محروم این منطقه را بر عهده گرفته‌اند و تاکنون بیش از ۸ هزار تریلر اقلام و کمک‌های اهدایی تشکل‌های مردم نهاد جهت توزیع در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان در اختیار هلال احمر قرار گرفته و توزیع شد.

قوسیان مقدم درباره کپسول‌های اکسیژن اهدا شده تشریح کرد: کپسول اکسیژن نیاز ضروری مردم در بحران کرونا است و در این مدت تعداد ۲۵۹«کپسول ۱۰ لیتری»، ۵۷ «کپسول ۲۰ لیتری»، ۳۵۳ «کپسول ۴۰ لیتری» و ۱۹۴ «کپسول ۵۰ لیتری» همگی با مانومتر توسط جمعیت هلال احمر و خیرین تهیه و در اختیار مراکز درمانی و بیماران نیازمند قرار گرفت.

او افزود: تعداد از تشکل های مردم نهاد به طور مستقیم در منطقه حضور خواهند داشت و توزیع بیش از یک میلیون و ۶۰۰  ماسک بهداشتی، ۳ هزار و ۳۰۰ بسته غذایی و بهداشتی، ۱۲۰ هزار آب معدنی، طبخ یک هزار و ۵۰۰ غذا،  یک هزار و ۵۰۰ لباس ایزوله و... را در دستور کار خود قرار دادند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر تاکید کرد: تا کنون شهرستانهای سراوان، خاش، میرجاوه، هامون، هیرمند، زهک، فنوج، زابل، نیمروز، سرباز، مهرستان، ایرانهشر، نیکشهر، سیب و سوران و همچنین مراکز درمانی بوعلی زاهدان، رازی سراوان، امام خمینی(ره) خاش و امام علی (ع) چابهار از خدمات این قرارگاه بهره‌مند شده‌اند و فعالیت قرارگاه تا زمان خروج از شرایط بحران ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ بخشی از تجهیزات پزشکی در اختیار بیمارستان‌ها و برخی دیگر در بانک امانات تجهیزات پزشکی شعب جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت تا پس از ثبت نام اهدا کنندگان، به صورت امانی در اختیار بیماران بستری در منزل قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز