خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

معوقات اردیبهشت و خرداد نیروهای اورژانس اجتماعی امروز پرداخت می‌شود/ پرسنل بهزیستی در اولویت تزریق واکسن قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۱۶۶

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اعلام زمان پرداخت حقوق اردیبهشت و خرداد نیروهای اورژانس اجتماعی گفت: براساس دستور رییس‌جمهور پرسنل سازمان بهزیستی از جمله نیروهای اورژانس اجتماعی در اولویت تزریق واکسن قرار گرفته‌اند.

«امین شاهرخی» مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره عدم پرداخت معوقات نیروهای اورژانس اجتماعی گفت: حقوق فروردین این نیروها پرداخت شده است. در حال حاضر قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری منعقد شده و حقوق ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز به حساب شرکت واریز شده است و انشالله امروز -شنبه- به حساب نیروها نیز واریز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به لایحه فوریت‌های اجتماعی تصریح کرد: این لایحه در دست دولت در حال بررسی است و بعد از تصویب به مجلس ارائه می‌شود تا بتوانیم براساس این لایحه با یکسان‌سازی و همسان‌سازی در حقوق و همچنین تضمین آینده شغلی نیروهای اورژانس اجتماعی بجای قرارداد با شرکت‌ها با افراد قرارداد ببندیم.

شاهرخی تاکید کرد: پرداختی‌های معوقه این نیروها در حال حاضر به دلیل مشکلات حقوقی بود که ایجاد شده بود که البته همانطور که گفتم حقوق اردیبهشت و خرداد نیز واریز شده و تا امروز ظهر در حساب این نیروهاست. ما در پرداخت حقوق به نیروهای اورژاس اجتماعی در گذشته هیچ مشکلی نداشتیم اما به دلیل برخی مسائل حقوقی ایجاد شده این موضوع پیش آمد. حقوق فروردین ماه را پیش‌بینی و پرداخت کرده بودیم تا چنانچه عقد قرارداد با تاخیر انجام شود مشکلی در پرداخت حقوق نداشته باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر ایرادات حقوقی قرارداد با شرکت‌ها برطرف شده و امیدواریم دیگر در این زمینه با مشکل مواجه نشویم و حقوق‌ها هم به موقع پرداخت شود. همچنین امیدواریم با تدوین لایحه فوریت‌های اجتماعی وضعیت شغلی نیروهای اجتماعی بهبود پیدا کند و این افراد با تصویب این لایحه نیروهای بهزیستی می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه این هفته آخرین هفته فعالیت دولت دوازدهم است، سرانجام این لایحه چه می‌شود، گفت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و آقای وزیر هم به شدت به دنبال این موضوع هستند.

شاهرخی در پاسخ به این سوال که آیا وقتی حقوق نیروهای اورژانس اجتماعی به حساب شرکت واریز می‌شود، بلافاصله به حساب نیروهای اورژانس اجتماعی واریز می‌شود، گفت: ما با شرکت قرارداد بسته‌ایم به این صورت است که اگر اعتبار حتی از سوی بهزیستی تامین نشود آن‌ها موظف به پرداخت دو ماه حقوق به نیروهای اورژانس اجتماعی هستند. البته خداراشکر ما بحث کمبود نقدینگی نداریم و همانطور که گفتم مشکلات حقوقی در انعقاد قرارداد باعث بروز این مشکل شد. شرکت هم توان و بنیه مالی خوبی دارد و حقوق‌ها پرداخت می‌شود اما بحث‌های اداری و حقوقی در خصوص انعقاد قرارداد کمی با مشکل مواجه شد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه نیروهای اورژانس اجتماعی در مواجه با افراد پرخطر هستند آیا در خصوص تزریق واکسن برای این افراد تصمیماتی گرفته شده است، گفت: آقای وزیر در این خصوص نامه‌ای به رییس‌جمهور زده و ایشان به سرعت دستور دادند تا هم جامعه هدف سازمان بهزیستی و هم پرسنل سازمان بهزیستی در اولویت تزریق واکسن قرار بگیرند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: البته یک سری از مددجویان در مراکز ما واکسن را دریافت کرده‌اند اما ممکن است برخی باقی مانده باشند. همچنین حدود ۴ هزار پرسنل داریم با توجه به افرادی که باقی‌مانده‌اند و همچنین پرسنل و مددجویانی که در منزل هستند و در اولویت قرار دارند در مجموع حدود ۲۰ هزار نفر می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز