خبرگزاری کار ایران

چالش‌های محیط‌زیستی کشور مکتوب شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۱۹۴

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست از مکتوب کردن تجربیات مدیران محیط زیست کشور و سیاهه چالش‌های حیات ایران زمین خبر داد.

به گزارش ایلنا از سازمان حفاظت محیط زیست، اسماعیل حق پرست با تاکید بر اینکه چالش ها و راه کارهای محیط زیستی ایران مکتوب شده، گفت: دو کتاب «کابینه سبز» و «سیاهه چالش‌ها» در دست انتشار است و به زودی توزیع می شود. 

وی با بیان اینکه این دو کتاب به همت روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست و صندوق ملی محیط زیست تهیه و منتشر می شود، ادامه داد: مسائل محیط ‌زیستی مانند آلودگی، پسماند، فرسایش خاک، خشکسالی از جمله مهم‌ترین تهدیدهای بشری در آینده است که از مرزهای سیاسی فراتر رفته و تمام کره زمین را در بر گرفته است؛ مدیریت و برنامه‌ریزی برای حل این معضلات زیست‌محیطی نیازمند نگاهی جامع، فراگیر و فرابخشی است. بنابراین در کتاب کابینه سبز، با ۴۳ مدیر ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط ‌زیست در دولت دوازدهم با هدف استفاده از تجربه این مدیران در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت چالش‌های محیط ‌زیست در دولت بعدی گفتگو شده است.

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به چالش های محیط زیستی نیز تصریح کرد: محیط‌ زیست و جهانی که در آن به سر می‌بریم، هیچ‌گاه تا این اندازه در معرض خطر نبوده است؛ هم‌زیستی طولانی‌مدت و هماهنگ انسان با دیگر اجزای جهان در اثر پیشرفت تکنولوژی، رشد شهرنشینی و مصرف‌گرایی و تبعات آن مانند تغییر اقلیم، خشکسالی، پسماند و آلودگی طی قرن اخیر از بین رفته و آینده کره زمین و ازجمله خود انسان‌ها در معرض خطر و نابودی قرار گرفته است. 

حق پرست افزود: در کتاب سیاهه چالش‌ها، تلاش شده است تا اصلی‌ترین مشکلات زیست‌محیطی ایران در قالب فصل‌های پنج‌گانه (آب، خاک، هوا، پسماند و تنوع زیستی) تبیین و چالش و راه‌کارهای هر کدام از آن‌ها بر اساس نظر کارشناسان بیان شود.

کتاب «کابینه سبز» و «سیاهه چالش‌ها» اکنون در دست انتشار است و به زودی در دسترس فعالان محیط زیستی و علاقه مندان قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز