خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش محیط‌زیست به انتقادها از احداث متروی پردیس/ پروژه بدون خسارت محیط زیستی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۰۴۴

مدیر دفتر ارزیابی محیط زیست گفت: احداث مترو تهران، پردیس به پارک ملی آسیب نمی‌زند، اما باید بدانیم هر پروژه‌ای می‌تواند به محیط زیست آسیب بزند و هیچ پروژه‌ایی را نداریم که بدون خسارت باشد.

«احمد جلالوندی» مدیر دفتر ارزیابی محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد انتقادهای مطرح در مورد عبور مترو تهران و پردیس از منطقه خجیر و جاجرود و احتمال آسیب به محیط زیست منطقه، بیان کرد: مترو اصلا از پارک خجیر و حیات وحش منطقه رد نمی‌شود، بلکه به شکل زیر زمینی از آن منطقه عبور می‌کند، در واقع از ترمینال شرق تهرانپارس به زیر زمین می‌رود و پردیس بالا می‌آید.

وی در مورد احتمال آسیب به محیط‌زیست گفت: در یک ایستگاه ۲۰۰ متر تداخل وجود دارد ولی اساسا از پارک ملی عبور نمی‌کند، ما ده جای مختلف با گرینه‌های مختلف را بررسی کردیم و نهایتا به چیزی که الان وجود دارد رسیدیم.

جلالوندی افزود: در همان ایستگاه هم که گفتم ارتباط تخریب و تداخل برای عبور کردن وجود ندارد، دفتر زیستگاه‌های سازمان نخست با این موضوع مخالف بود، اما بعد بررسی کرده و به ما نظرش را داد که مسیرهای دیگر مورد قبول قرار نگرفت و شکل زیر زمینی آن مورد تایید قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مشاورین ارزیابی، گفت: مشاورین ارزیاب زیست محیطی بیش از ۱۰۰ مشاور هستندو رتبه محیط زیستی دارند، اما این دلیل نمی‌شود هر آنچه آنها گزارش بدهند درست باشد، بلکه ما گزارش ارزیابی مشاور را هم ارزیابی و بررسی می‌کنیم تا نقطه نظرها را دریابیم.

وی ادامه داد: احداث این مترو به پارک ملی آسیب نمی‌زند، اما باید بدانیم هر پروژه‌ای می‌تواند به محیط زیست آسیب بزند و هیچ پروژه‌ای را نداریم که بدون خسارت باشد.

جلالوندی ادامه داد:  شما به یک پارک جنگلی برای تفریح و درست‌کردن‌ کباب هم بروید آسیبی به محیط وارد کردید، اما اینکه فکر کنیم پروژه بدون پیامد زیست محیطی است، این طور نیست.

وی گفت: در ارزیابی پروژه‌ها گزینه‌هایی مطرح می‌شود که حداقل پیامدها و آسیب‌های زیست محیطی را داشته باشد و برای  آن پیامدها و آثار زیست محیطی، تمهیدات مناسبی توسط مشاور ارائه می‌شود تا آن راهکارها را سازمان بپذیرد.

جلالوندی در مورد ارزیابی خسارت‌های این پروژه به محیط زیست افزود: در برنامه مدیریت زیست محیطی که قرار است ارائه دهند این ارزیابی خسارت هم در نظر گرفته شده و ارزیابی خسارت یک‌فصل کامل از گزارش ارزیابی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز