خبرگزاری کار ایران

آزادی ۱۵۷ تن از مددجویان ندامتگاه تهران بزرگ از زندان به مناسبت عید سعید قربان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۹۳۴

با حضور قضات و دادیاران ناظر بر زندان و همکاری شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه تهران بزرگ، ۱۵۷ نفر از مددجویان با استفاده از ظرفیت نهاد‌های ارفاقی قانونی و یا کمک خیرین از زندان آزاد شدند.

به گزارش ایلنا‌، احمدعلی فیروزجایی، معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها در حاشیه برنامه حضور قضات و دادیاران دادستانی تهران در ندامتگاه تهران بزرگ، اعلام کرد: این برنامه به دستور دادستان تهران، در آستانه عید سعید قربان و در تداوم اجرای سیاست‌های حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری انجام شد و در اعیاد و مناسبت‌های پیش رو هم ادامه خواهد داشت.

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها افزود: در نتیجه این برنامه بنا به تشخیص قضات ناظر بر زندان، ۱۲۶ تن از مددجویان، مشمول استفاده از نهاد‌های ارفاقی ماده ۱۴ دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و همچنین ماده ۲۰۰ آیین نامه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی تشخیص داده شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گفته فیروزجایی اعطای مرخصی منتهی به آزادی، آزادی تحت سامانه‌های الکترونیک، آزادی مشروط و برخورداری از عفو و تخفیف مجازات از جمله نهاد‌های ارفاقی قانونی است که در صورت احراز اصلاح و حسن رفتار مددجویان پس از تحمل مدت معینی از حبس شامل حال آنان می‌شود.

فیروزجایی افزود: حضور مستمر قضات و دادیاران پرونده‌ها در زندان و رسیدگی به مسائل و مشکلات مددجویان با استفاده از ظرفیت نهاد‌های ارفاقی از اولویت‌های مورد تاکید دادستان محترم تهران در جلسات متعدد با قضات و سرپرستان نواحی ۳۲ گانه دادسرای تهران می‌باشد.

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها اضافه کرد: در این برنامه همچنین درنتیجه دیدار چهره به چهره اینجانب و جمعی از قضات و دادیاران ناظر با مددجویان و نیز گفت و گوی اعضای شعبه شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه تهران بزرگ با شکات، ۳۱ تن از محکومان مالی عاجز از پرداخت رد مال، با کمک خیرین و بخشش شکات آزاد شدند.

فیروزجایی با تقدیر از همکاری خیران و نیکوکارانی که با اقدام نوعدوستانه و خداپسندانه خود، زمینه بازاجتماعی شدن ۳۱ تن از مددجویان را فراهم کردند، گفت: به همت این عزیزان ۴۵۳ میلیون تومان وجه نقد جهت کمک به ادای دیون و بدهی‌های محکومانی که عجز از پرداخت رد مال داشتند، جمع آوری شد.

بر اساس این گزارش پیگیری سیاست‌های حبس زدایی و حضور مستمر معاون دادستان و قضات و دادیاران ناظر بر زندان در زندان‌ها از اولویت‌های مهم برنامه عملیاتی ۱۴۰۰ دادستانی تهران است که در دستور کار معاونت امور زندان‌ها قرار گرفته و با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز