خبرگزاری کار ایران

کلانتری و پاسگاه‌ها در اولویت خوشایندسازی محیطی و تقویت تجهیزاتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۹۱۸

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر لزوم خوشایند سازی محیطی و تقویت تجهیزاتی کلانتری و پاسگاه ها(کوپ) گفت:بایستی یکی از دستاورد های اجرای طرح تحول کلانتری و پاسگاه ها، افزایش رضایت مندی مردم از نحوه دریافت خدمات انتظامی باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، ساعاتی پیش هفتمین جلسه قرارگاه مرکزی تحول کلانتری و پاسگاه ها به ریاست سردار " قاسم رضایی"؛ جانشین فرمانده ناجا و با حضور روسای کمیته های تخصصی ( ۱۰کمیته) در ستاد ناجا برگزار شد.

سردار رضایی در این جلسه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت، مدافعان حرم و امام شهیدان و درود و سلام برروح بلند و ملکوتی امام (ره) و آرزوی سلامتی برای رزمندگان و طول عمر باعزت برای مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" و تبریک فرا رسیدن  اعیاد و ایام پیش رو،اظهار داشت: اظهار نظر و گزارشات در این قرارگاه مرکزی بایستی بر مبنای سیاست گذاری های  کلان ،راهبردی و قابلیت عملیاتی شدن در همه کلانتری ها و پاسگا های سراسر کشور باشد.

اهتمام جدی در تحول و توجه به کلانتری و پاسگاه ها   

وی با اشاره به فرامین ۸ گانه رهبری در خصوص اهتمام جدی در تحول و توجه به کلانتری و پاسگاه ها اظهار داشت: کلانتری ها و پاسگاه ها ویترین نیروی انتظامی هستند و کارکنان این مراکز انتظامی بیشترین سطح ارتباط و تعامل با مردم را دارند؛ بنابر این پشتیبانی از کلانتری ها و تقویت این مراکز در ابعاد گوناگون اعم از نیروی انسانی متعهد و کارآمد، تزریق امکانات لجستیکی، تجهیزات نوین و ... همچنان از اولویت ها و در دستورکار مداوم است.

وی با اشاره به ارائه سالانه میلیون ها انواع خدمات توسط نیروی انتظامی به مردم افزود: فرصت و توفیق خدمت به مردم را باید قدر بدانیم و در راستای افزایش رضایت مندی مراجعان به کلانتری و پاسگاه ها نهایت تمرکز، برنامه ریزی،تلاش و اقدام لازم را انجام دهیم.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: در پاسخ به این مطالبه،تاکید و توصیه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر توجه جدی به کلانتری ها به منظور بهبود روند خدمات دهی به مراجعان، طرح تحول کاتنری و پاسگاه ها از سنوات قبل کلید خورده و امروز با تکیه بر عملکرد کمیته های ۱۰ گانه تخصصی، فرایند اصلاح روندها در این مراکز شتاب گرفته و در ریل بهبود بخشی خدمات دهی انتظامی در کلانتری ها و پاسگاه ها هستیم البته که تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله داریم و باید حرکت رو به رشد و تعالی را سرعت ببخشیم.

سردار رضایی با بیان اینکه خروجی جلسات قرارگاه مرکزی طرح تحول کلانتری ها و پاسگاه ها باید تصمیمات راهبردی و عملیاتی باشد، تاکید کرد: در پی برگزاری این جلسات به هیچ وجه به دنبال "مصوبه نویسی" نیستیم؛ بلکه برآیند تصمیم گیری ها باید در فرایند تحول کلانتری ها،بهبود و تعالی رفتار کارکنان و افزایش رضایت مندی مردم مشهود و محسوس باشد.

اقدامات "اثرگذار" و "مشهود"

وی بر لزوم بازخوردگیری، ارزیابی و نتیجه آزمایی از اهم اقدامات کمیته های ۱۰ گانه طرح تحول کلانتری و پاسگاه ها تاکید و بیان کرد: همه کمیته های تخصصی در قبال عملیاتی شدن طرح تحولی، مسئولند و تکلیف دارند بنابر این باید اقدامات "اثرگذار" و "مشهود" انجام دهند.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: آموزش ها به منظور استاندارد سازی و تعالی رفتار کارکنان، مهارت و دانش افزایی آنان باید مستمر متناسب با سطح دربرگیری ماموریت های فردی و سازمانی شاغلان در کلانتری ها تدوین و اجرایی شود.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: بایستی یکی از دستاورد های اجرای طرح تحول کلانتری و پاسگاه ها افزایش جایگاه و منزلت پلیس در منظر مردم و جامعه باشد.

وی بر لزوم اقدامات "روحیه بخش" و "خرسند ساز "به منظور ارتقاء روحیه خدمتی کارکنان کلانتری ها و پاسگاه ها از جمله تخصیص اولویت ارائه امتیازهای سازمانی به این طیف از سبز پوشان ناجا تاکید و مطرح کرد: با در نظر گرفتن ساز و کارهای مناسب می تواند در سرعت بخشی طرح تحول کلانتری ها و پاسگاه ها موثر واقع شود.

 سردار رضایی تاکید کرد: مولفه های اعتقادی،بصیرت،جهادی،مدیریتی، جسارتی و تعاملی باید در اجرای طرح تحولی کلانتری ها و پاسگاه ها  مورد توجه قرار گیرد.

 جانشین فرمانده ناجا ادامه داد:۴۲۰ کلانتری به عنوان جامعه هدف در اجرای طرح تحولی  بایستی در اولویت خوشایند سازی محیطی، تقویت  و استاندارد سازی تجهیزاتی و ... قرار بگیرد؛ تحرک و پویایی را در کلانتری ها و پاسگاه ها شاهد باشیم.

گفتنی است در این جلسه برخی از  روسای کمیته های تخصصی به ارائه گزارش عملکرد پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز