خبرگزاری کار ایران

پذیرش مشروط گزارش حسابرسی مترو تهران در سال ۹۴/ثبت نادرست حساب‌ها و عدم ارائه اطلاعات درست به حسابرسان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۷۷۳

گزارش حسابرسی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) برای سال مالی ۱۳۹۴ به صورت مشروط به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی گزارش حسابرسی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) برای سال مالی ۱۳۹۴ در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت.

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان بررسی و ارزیابی گزارش حسابرسی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) برای سال مالی ۱۳۹۴» گفت: به موجب بند ج ماده ۴۴ آیین نامه مالی شهرداری ها و بند۳۰ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور رسیدگی نهایی و ممیزی حساب شهرداریها به وسیله شورای اسلامی شهر از طریق بررسی گزارشهای مالی و گزارش حسابرسان مذکور و اعلام موارد نقض و تخلف به شهردار و پیگیریهای لازم بر اساس مقررات قانونی انجام می گیرد. 

او با اشاره به گزارش حسابرس منتخب شورا افزود: حسابرسی از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در سال ۱۳۹۴ توسط موسسه حسابرسی آروین ارقام پارس (دارای درجه کیفی الف بر اساس رتبه بندی جامعه حسابداران رسمی ایران انجام شده است.

فراهانی با اشاره به اظهار نظر حسابرس منتخب شورا عنوان کرد:  حسابرس منتخب شورا با ذکر ۱۸ بند (بندهای ۴ تا ۱۵) به عنوان مبانی اظهار نظر مشروط بر مواردی که تحریف صورتهای مالی و محدودیت در رسیدگی در مجموع و یا به تنهایی دارای اثر با اهمیت ولی غیر اساسی بر صورت مالی باشد گزارش حسابرسی خود را به صورت مشروط ارائه نموده است؛ گزارش مشروط یک نوع اظهار نظر مقبول است اما به استثنای مواردی که در بندهای مبانی تعدیل اظهارنظر بنا به دلایل فوق ذکر گردیده و در بند اظهارنظر نیز استثنا شده باشد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: علاوه بر این حسابرس منتخب شورا به استثناء آثار موارد مندرج در بندهای ۴ الی ۱۳ و همچنین به استثناء آثار احتمالی موارد مندرج در بندهای ۱۴ و ۱۵ وضعیت مالی شرکت راه آهن شهری و حومه (مترو)(سهامی خاص) در تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۴ و عملکرد و جریانهای نقدی آن را برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور، از تمام جنبه های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب ارزیابی کرده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: گزارش مطلوب یک نوع گزارش است که در مواردی که حسابرس به این نتیجه برسد که صورت مالی واحد مورد رسیدگی وضعیت مالی نتایج عملیات و تغییرات در وضعیت مالی را از تمام جنبه های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب نشان می‌دهد اظهار نظر مقبول یا تعدیل نشده موقعی صادر می گردد که صورت مالی عاری از تحریف با اهمیت باشد.

او با اشاره به ارزیابی کمیته بودجه و نظارت گفت:  در ارزیابی کلی صورتهای مالی و گزارش حسابرس منتخب شورا درباره این سازمان، عدم ارائه ی اسناد و مدارک مورد نیاز حسابرسان،ثبت نادرست حسابها و عدم اصلاح آنها بعد از تغییرات ایجاد شده و نیاز به تعیین تکلیف برای به سرانجام رسیدن موارد معلق مشاهده شده است.

گفتنی است گزارش حسابرسی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) برای سال مالی ۱۳۹۴ با ۱۳ رای موافق به صورت مشروط به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز