خبرگزاری کار ایران

امدادرسانی به ۹۰۰۰ سیل‌زده در ۱۶ استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۶۴۳

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۸۹۲۳ نفر در حوادث جوی و اقلیمی ۲ هفته گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مهدی ولی‌پور با تشریح گزارش امدادرسانی در حوادث جوی و اقلیمی کشور از روز ۲۳ تیرماه تا ساعت ۷ صبح امروز؛ پنجم مردادماه گفت: ۶۱ شهرستان در ۱۶ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، خوزستان، مازندران، هرمزگان، یزد و کردستان در ۱۳ روز گذشته درگیر سیل و آبگرفتگی بودند.

ولی‌پور افزود: در حوادث جوی روزهای گذشته علاوه بر امدادرسانی به ۸۹۲۳ سیل‌زده، ۱۰۸۴ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین با تلاش بی‌وقفه امدادگران، ۵۸ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه در حوادث سیل و آب‌گرفتگی ۲ هفته گذشته در ۱۶ استان، هشت نفر (سیلاب هفت نفر، رعدوبرق یک نفر) جان خود را از دست‌داده‌اند، اظهار کرد: ۲۶۰ تیم عملیاتی شامل ۱۰۲۲ امدادگر هلال‌احمر در عملیات امدادرسانی در حوادث جوی و اقلیمی کشور، مشارکت داشتند.

ولی‌پور با اشاره به جزئیات اقلام توزیع‌شده در حوادث سیل و آب‌گرفتگی کشور گفت: در سیل اخیر، ۲۱۳ دستگاه چادر امدادی، ۴۰۹۸ تخته پتو، ۱۴۷۷ تخته موکت، ۶۹۰۷ کیلوگرم نایلون پوششی، ۷۳۱ بسته غذایی، ۱۰ هزار و ۳۴۷ قوطی کنسرو، ۱۹۳۸ کیلوگرم برنج، ۶۲۰ کیلوگرم روغن، ۲۹۵۳ کیلوگرم قند و شکر، ۱۱۱۴ بطری آب معدنی و ۸۴۹ کیلوگرم حبوبات و سایر اقلام زیستی میان متاثران از سیل و آب‌گرفتگی در ۱۶ استان کشور توزیع‌شده است.

امدادرسانی در ۱۵ شهرستان (هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان) ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز