خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران:

شهرداری آخرین توافق‌ها با ارتش درباره پادگان ۰۶ را اعلام کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۵۶۳

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به نامه عضو هیات رئیسه مجلس به مقام معظم رهبری درباه پادگان ۰۶ از شهرداری درخواست کرد تا زمان اعلام نظر رهبری از هرگونه توافق با ارتش خودداری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد حق شناس در جریان جلسه سیصد و چهاردهم شورای شهر تهران در تذکری درخصوص پادگان 06 گفت: پیرو تذکرات مکرر پیشین درخصوص تفاهمنامه شهرداری تهران با ارتش پیرو اراضی پادگان 06 دال بر مخالفت اعضای شورای شهر با ساخت و ساز انبوه و ضرورت حفظ اراضی آن برای شهروندان، تعارض جدی محتوای تواق با رویکرد شهرنفروشی شورای پنجم وجود دارد. 

او ادامه داد: وجود ابهامات جدی در مبانی قانونی توافقات اولیه و محتوای آن، عدم طی مراحل  و اطلاع رسانی و اخذ مجوزهای لازم از شورا، در توافقات اولیه نگرانی های جدی در مورد آثار زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی، ترافیکی و اقتصادی و عدم انجام مطالعات لازم به وجود آورده است با وجود اینکه  شهرداری اعلام کرده توافق با ارتش نهایی نشده وجود داشت. اما برخی از اخبار رسانه ای حاکی از نوعی توافقات پشت پرده بین شهرداری و ارتش می باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: لذا ضمن تذکر به شهردار اعلام می دارم آخرین توافقات و اقدامات انجام شده را به صورت شفاف و رسمی اعلام و ابهامات و توافقات احتمالی را به شورا کتبا اعلام نماید. 

اواضافه کرد: معاملات این پادگان به گونه ای است که شهرداری مستلزم تصویب شورا و تایید وزارت کشور می باشد، لذا هرگونه توافق و قرارداد احتمالی بدون طی مراحل قانونی فاقد اعتبار خواهد بود

حق شناس تاکید کرد: هرگونه تخلف شهرداری در باب پنهانکاری و عدم طی تشریفات قانونی در این باره موجب پیگرد قانونی است و انتظار می رود مراجع قضایی حساسیت لازم را داشته باشند. 

او در پایان گفت: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده و مکاتبه جناب آقای دکتر میرسلیم خدمت مقام معظم رهبری درباره نحوه واگذاری پادگان به شهر مقتضی است شهردار تهران از هرگونه نهایی سازی توافقات تا زمان اعلام نظر مقام معظم رهبری خودداری نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز