خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران :

ارتباط معناداری بین تزریق واکسن و کاهش مرگ و میر وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۳۶۴

استاندار تهران گفت: ارتباط معناداری در تزریق واکسن و کاهش مرگ و میر وجود دارد بنابراین باید در این زمینه اقدامات لازم صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: بیش از ۹۳۰۰ بیمار  در دانشگاههای علوم پزشکی، بخش خصوصی و تامین اجتماعی بستری هستند و برای افزایش تخت‌های بیمارستانی باید از همه دستگاهها استفاده کرد تا اطمینان خاطر در جامعه ایجاد کنیم که می توانیم ۱۱ هزار تخت بستری در تهران برای بیماران نیازمند بستری ایجاد کنیم.همچنین کلینیک های سرپایی باید افزایش پیدا کند.

استاندار تهران تصریح کرد: یکی از شرایط سختی که دانشگاه ها با آن مواجه هستند، مشکلات مالی است. باید از دولت و وزارت بهداشت و قرارگاه عملیاتی برای تزریق نیرو درخواست کرد. باید نیروی جدیدی به کمک کادر درمان بیاید.

وی با اشاره به واکسیناسیون در تهران گفت:  تهران بیش از ۹ میلیون نفر جمعیت دارد که جمعیت سالمندی زیادی نیز دارد و بیش از یک میلیون جمعیت بالای ۶۰ سال دارد. ادمین سامانه الکترونیکی نوبت دهی واکسن را به دانشگاه های علوم پزشکی در تهران بدهند تا مدیریت انجام شود وقتی ما اعلام می کنیم این گروه سنی ثبت نام کنند برای مردم مطالبه ایجاد می کنیم. هیچ کشوری این کار را نکرد همه ظرفیت واکسن را دیدند و براساس آن واکسیناسیون را انجام دادند.

وی با اشاره به راه اندازی مراکز واکسیناسیون اورژانس گفت: اورژانس اگر ظرفیت اضافه دارد پای کار بیاید و خدمات اصلی اورژانس متوقف نشود و روی زمین نماند. با آموزش و پرورش نیز مکاتبه شود تا از ظرفیت درمانی شان برای واکسیناسیون گروه های هدف خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: جامعه دیگر کشش محدودیت را ندارد. فرودگاه رعایت نمی کند حمل نقل درون شهری و برون شهری بعضا رعایت نمی کنند جلساتی نیز در این خصوص برگزار شد اما باید توجه داشته باشیم که باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود البته ۷۱ درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران بوده است.

وی ادامه داد: از واکسن‌هایی که هلال احمر در چندین نوبت وارد کرد ما درخواست می کنیم سهم استان تهران مشخص شود. اگر ۸ الی ۹ میلیون واکسن داریم به تناسب جمعیت واکسن در اختیار تهران قرار دهند چراکه استان تهران ۱۷ درصد جمعیت کشور را دارد همچنین در میان ۵ استان دارای بیشترین سالمند است. ارتباط معناداری در تزریق واکسن و کاهش مرگ و میر وجود دارد بنابراین باید در این زمینه اقدامات لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز