خبرگزاری کار ایران

انجام موفقیت آمیز سومین پیوند قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی در هفته جاری

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۲۱۴

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انجام موفقیت آمیز سومین پیوند قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی در هفته جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی شادنوش رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت در این خصوص گفت: با یاری خداوند متعال و با همکاری تیم های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی یزد، شهید بهشتی، سازمان اورژانس کشور و اورژانس هوایی عملیات انتقال هوایی و پیوند اعضا با موفقیت صورت گرفت.

بنابر اعلام وبدا، شادنوش اظهار کرد: در این پیوند فرد ۲۴ ساله بوده است. قهرمان دهنده عضو نیز جوان ۱۹ ساله ای  است که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود.

وی افزود: ساعت ۸ صبح پرواز به سمت یزد حرکت کرده، قلب توسط تیم پیوند بیمارستان شهید صدوقی یزد برداشته و از طریق اورژانس هوایی به بیمارستان مسیح دانشوری برای پیوند انتقال یافت.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت عنوان کرد: کبد در شهر یزد پیوند شده و دو کلیه جهت پیوند به شهر شیراز انتقال یافت.

شادنوش در پایان خاطرنشان کرد: این سومین انتقال عضو پیوندی در هفته جاری بوده که از یزد  به تهران صورت گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز