خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد:

احضار ۲۸۱۸ راننده پرخطر/ ترخیص ۵۸۹۳ موتورسیکلت رسوبی/ برخورد پلیس با سگ‌گردانی در خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۹۹۷

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تشدید برخورد با رانندگان پرخطر گفت: تعداد این افراد کم است ۲۸۱۸ راننده پرخطر را احضار کردیم و به آنها تذکرات لازم را دادیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سردار محمد حسین حمیدی» رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز دوشنبه چهارم مرداد برگزار شد، گفت: از امروز بعد از پایان تعطیلات به چرخه عادی برگشتیم و تمام برنامه ها و طرح های ترافیکی و محدودیت هایی که وجود داشته به قوت خود همچنان باقی است.

وی ادامه داد: یک سری اقدامات انجام دادیم که ماحصل آن کاهش تلفات بوده است و رویکردهای اثرگذاری بوده است. طرح موتوریار همچنان ادامه دارد و ۹۸۳۱۱ نفر آموزش میدانی در قالب این طرح دیده اند و موتورسیکلت های آنها به پارکینگ منتقل نشد و ۲ درصد نسبت به سال گذشته تلفات و تصادفات و تخلفات کاهش پیدا کرده است در حالی که در سال گذشته در بخش موتورسیکلت آمارهای خوبی نداشتیم. 

وی ادامه داد: تداوم این طرح با جدیت و قوت در دستور کار است و ما پذیرای پیشنهادات و انتقادات تمام افرادی هستیم که در این حوزه صاحب نظر هستند. طرح موتوریار بخش زیادی از حواشی اقدامات سالی پلیس را به صفر رساند و این یکی از اقدامات جایگزین است که بجای توقیف و کفی مورد استفاده قرار گرفت.

سردار حمیدی تصریح کرد: در چند ماه ابتدای سال جاری با اقدامات خوب با شهرداری تهران ۷۶ نقطه از ۵۳۶ نقطه حادثه خیز شهر تهران اصلاح شده است این نقاط، کور بوده که با تامین بودجه و هماهنگی خوبی که صورت گرفت برطرف شد به عنوان مثال آرام سازی شبکه معابر یکی از این اقدامات است این اقدامات ایمن عابر پیاده را به همراه دارد.

وی ادامه داد: ما امسال مشکل قطعی برق را داشتیم که در ابتدا مشکلاتی را به همراه داشت که با حضور به موقع اقدامات همکاران من مشکلات کاهش پیدا کرد و ما مشکل خاصی در حوادث نداشتیم. همچنین با نورافشانی در نقاط کور مانند زیر پل ها امکان مخفی شدن افراد معلوم الحال را در این مناطق از بین برده و این اقدامات در دستور کار همکاران من و شهرداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به تشدید برخورد با رانندگان پرخطر گفت: تعداد این افراد کم است، ۲۸۱۸ راننده پرخطر را احضار کردیم و مورد آموزش و تذکر کتبی قرار گرفتند و برای آنها پرونده تشکیل شده تا اگر تکرار کردند، تخلفشان را احکام خوبی برای آنها از سوی مراجع قضایی صادر شود. 

وی با اشاره ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی گفت: ۵۸۹۳ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در شهر تهران ترخیص کردیم. همچنین در این مدت ۷۲۰ دستگاه خودروی رسوبی که در پارکینگ ها بود با تخفیفاتی که به آنها داده شد ترخیص شدند. در تهران حدود ده هزار خودروی رسوبی در پارکینگ ها داریم. 

او درباره برخورد با تخلفات حادثه ساز گفت: در این حوزه ۱۴ درصد رشد داشته ایم. همچنین زمان حضور رسیدن به محل حادثه کاهش پیدا کرده و به حدود ده دقیقه رسیده است و در تلاش هستیم که با افزایش گشت ها این زمان را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: برابر آمار پزشکی قانونی برای سومین سال متوالی کاهش تصادفات را داشته باشیم و این نشان از این دارد که برنامه های اجرا شده اثرگذار بوده است و امیدوارم این برنامه ها با همکاری همه دستگاهها از جمله شهرداری ادامه پیدا کند و بتوانیم سال ۱۴۰۰ را با همین شیب ادامه داده و کاهش حوادث و انضباط ترافیکی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: به طور میانگین در اوج ترافیک حدود  ۲۳۰۰ حوادث جرحی و خسارتی در تهران داریم این در شهر تهران است که بالغ بر ۵ هزار تقاطع چراغ دار دارد و ۲۰ میلیون سفر در روز در آن انجام می شود. وی ادامه داد: در حال برنامه ریزی برای ساماندهی حمل و نقل باری هستیم علیرغم همه اقدامات در تهران اما هنوز در حوزه بار با مشکل مواجه هستیم و باید این حوزه ساماندهی شود و از روشهای قدیمی در این زمینه نمی شود استفاده کرد. برنامه ریزی صورت گرفته و در حال برگزاری جلسات با اصناف و شهرداری هستیم. برابر قانون مسئولیت ساماندهی در شهر  با شهرداری است و پلیس باید ناظر باشد.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: آنچه ما پیش بینی می کنیم بازگشایی مدارس در ابتدای مهرماه قطعی است و ترافیک و ازدحام از بدیهیات است و در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم سرویس مدارس را ساماندهی کنیم. در تلاش هستیم تا قبل از شروع سال تحصیلی سازمانهای متولی را پای کار بیاوریم.

او با اشاره به مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت: این موضوع نیز برنامه ریزی خاص دارد و از  مردم درخواست می کنیم تا همراهی لازم را با ما داشته باشند تا بتوانیم این مراسم را مانند سنوات گذشته اجرا کنیم.

سردار حمیدی با بیان اینکه نگاه مدیران شهری خودرو محوری است گفت: ساخت بزرگراه و آزادراه تا زمانی که مشکل ترافیکی را حل کند مناسب است اما الان همه عرصه ها در اختیار خودرو است و این شرایط را برای شهر انسان محور سخت می کند باید از قبل برنامه ریزی کنیم و شهر را در تمام مقولات به انسان محوری ببریم این از مطالبات پلیس است چرا که همکاران من در آلودگی هوا آسیب ترین قشر هستند بحث انسان محور کردن شهر و حمل و نقل پاک از مطالبات ما و مردم است.

وی درباره رشوه به ماموران راهنمایی و رانندگی گفت: پلیس به صورت کاملا جدی و سازمان یافته با هر دو طرف یعنی هم رشوه دهنده و هم دریافت کننده رشوه برخورد می کند و هیچ اغماضی در این زمینه وجود ندارد. اما برای اینکه این معضل به حداقل خود برسد باید یک سری اقدامات صورت بگیرد و باید هم از افسرانی که رشوه قبول نمی کنند تقدیر کرد و هم از رانندگان متخلفی که رشوه نمی دهند و خودروشان به پارکینگ منتقل می شود. در همین اواخر به افسر جوانی که تازه ازدواج کرده بود پیشنهاد رشوه صد دلاری شده بود که قبول نکرد و ما به او پاداش بیشتری داده و از او تقدیر کردیم.

او ادامه داد: هدف گذاری ما در برنامه بلند مدت کاهش ده درصدی حوادث است. همچنان بحث در تلاش برای تحقق سند جامع ایمنی مدیریت ترافیکی هستیم همچنین به دنبال مدیریت بحران ترافیکی هستیم تا در شرایط بحرانی اقدامات لازم را انجام دهیم. یکی از درخواست های ما این است که سیستم دوربین ها و چراغ های راهنمایی و رانندگی را از شبکه برق خارج کنند.

سردار حمیدی افزود: به طور میانگین روزانه یک یا دو نفر جان خود را در صحنه تصادف از دست می دهند اما در مجموع حدود ۵۸۰ تا ۵۹۰ کشته در سال داریم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در باره خودروهای پلاک مخدوش گفت: در این خصوص به جد برخورد می کنیم و از اولویت های کاری ما است که برای افراد متخلف پرونده قضایی تشکیل شود.

وی ادامه داد: وقتی پلاک دستکاری می شود برای فردی که مقصر نیست جریمه می رود لذا ما و مرجع قضایی باید هزینه این نوع جرم را بالا ببریم تا مشکل برای دیگران ایجاد نشود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: جریمه از ساعت ۱۰ شب تا ۳ صبح به قوت خود باقی است مبنای پلیس برای اعمال قانون یا عدم اعمال قانون مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره برخورد پلیس با سگ‌گردانی در خودرو گفت: این موضوع در دستورکار پلیس است و روزانه با آن برخورد می‌شود و نه فقط سگ که هر حیوانی که داخل خودرو رها باشد مشمول این برخورد می‌شود چرا که باعث پرت شدن حواس راننده می‌شود. جابجایی حیوان در خودرو باید در جعبه و باکس مخصوص باشد و نباید حیوان در خودرو رها باشد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد موتورسواری زنان نیز گفت: معیار برای ما داشتن گواهینامه موتورسیکلت است و هر فردی که فاقد گواهینامه باشد با آن برخورد می‌کنیم. در مورد موتورسواری زنان موارد محدود است که با آن برخورد شده و وسیله نیز توقیف شده است. اما هرکسی گواهینامه موتورسیکلت داشته باشد می‌تواند با موتور رانندگی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز