خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان وزارتی؛

۵ پروژه عمرانی دانشگاه شهید چمران اهواز به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۹۷۸

پنج پروژه عمرانی دانشگاه شهید چمران اهواز، با حضور محمدتقی نظرپور معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، مسعود شمس‌بخش مشاور وزیر علوم و مدیرکل حوزه وزارتی، غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز و جمعی از معاونین و مدیران این دانشگاه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، در این آیین نظرپوربا اشاره به بهره‌برداری از ۸۵۰ پروژه عمرانی حوزه آموزش عالی در دولت یازدهم و دوازدهم اظهار داشت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ‌بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گشایش‌یافته است.

وی افزود: این تعداد پروژه و اعتبارات آن نسبت به فعالیت‌های حوزه صنعت، راه و شهرسازی یا کشاورزی ارقام کوچکی است، اما در حوزه آموزش عالی موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در ادامه گفت: امیدواریم با آغاز سال تحصیلی جدید و حضور دانشجویان در فضاهای بهره‌برداری شده، نشاط و شور دانشجویی موجب پویایی هرچه بیشتر دانشگاه‌ها شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت نگهداری از فضاهای موجود و احداثی در دانشگاه‌ها تأکید کرد واظهار داشت: با وجود صرف هزینه‌های بسیار زیاد برای ساخت و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در حوزه وزارت علوم، اعتبارات لازم برای تعمیر و نگهداری اختصاص داده نمی‌شود؛ و یا اعتبارات از طریق اوراق با بازپرداخت دو تا سه‌ساله اختصاص می‌یابد که نمی‌تواند نیازهای دانشگاه‌ها را تأمین کند.

نظرپور با اشاره به اینکه اعتبار سال ۱۴۰۰ این بخش حدود ۵۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش‌یافته است، عنوان کرد: متوسط اعتبار موردنیاز برای پرداخت حقوق و مزایا ۸۰ درصد است؛ اگر اعتبارات به‌صورت ۱۰۰ درصد هم تخصیص یابد تنها ۲۰ درصد اعتبارات به سایر فعالیت‌ها اختصاص می‌یابد که نیاز جامعه دانشگاهی را برآورده کند؛ امیدواریم در بودجه سال آینده بتوانیم از ظرفیت افزایش بودجه در این حوزه استفاده و نیاز آموزش عالی به اعتبارات را تأمین کنیم.

وی همچنین در خصوص پرداخت مطالبات معوقه کارکنان دانشگاه‌ها گفت: برخی از معوقه‌های کارکنان در تعدادی از دانشگاه‌ها پرداخت شده است و برخی دانشگاه‌های دیگر نیز در حال انجام این کار هستند؛ در خصوص افزایش حقوق اعضای هیئت علمی نیز قدم‌های خوبی برداشته‌شده و امیدواریم این افزایش موجب دلگرمی بیشتر اعضای هیئت علمی شود و انتظاراتی که دانشگاه‌ها از آنان در حوزه‌های علمی دارند را برآورده کنند.

پروژه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز که امروز به بهره برداری رسیدند، فاز نخست دانشکده مهندسی آب و محیط زیست با زیربنای ۳۹۰۰ مترمربع، گلخانه و مزرعه تحقیقاتی این دانشکده با زیربنای ۲۰ هزار و ۲۷۰ مترمربع، طرح توسعه دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی با ۳۳۰۰ مترمربع زیربنا، مجتمع آزمایشگاهی دانشکده کشاورزی با ۲۲۶۶ مترمربع زیربنا و تکمیل و تجهیز تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی را شامل می‌شوند.

با به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها که در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۸۲ میلیارد ریال هزینه شده است، بیش از ۳۰ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز افزوده شد.

گفتنی است نظرپور و شمس بخش پیش از آیین گشایش این پروژه‌ها با حضور در یادمان شهدای دانشگاه شهید چمران به مقام شامخ شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز