خبرگزاری کار ایران

تصویب کلیات لایحه اعطای تسهیلات به اماکن تاریخی ثبت شده و واجد ارزش ثبت نشده تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۶۵۴

اعضای شورای شهر تهران کلیات لایحه اصلاح شده "فرایند اعطا تسهیلات، فعالیت و بهره برداری از اماکن تاریخی ثبت شده و واجد ارزش ثبت نشده شهر تهران" را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی یک فوریت لایحه اصلاح شده "فرایند اعطا تسهیلات، فعالیت و بهره برداری از اماکن تاریخی ثبت شده و واجد ارزش ثبت نشده شهر تهران" در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. 

محمد سالاری در توضیح این طرح گفت: چندین ماه پیش یک فوریت این طرح به تصویب رسید. از آنجایی که یک نوع فرایند صدور پروانه داریم و آن هم تخریب و نوسازی است، برای ساختمان‌هایی که می‌خواستند مقاوم‌سازی انجام دهند مشکل داشتیم و با پیگیری انجام شده شهرداری فرایند پروانه مقاوم‌سازی را نیز ابلاغ کرد که همه مردم مکلف نباشند اگر با مقاوم‌سازی مشکل بنای آن‌ها حل می‌شود به سمت تخریب و نوسازی بروند. 

او ادامه داد: به موجب این لایحه شهرداری تهران مکلف شده است به منظور حفط، احیا و بازگرداندن حیات شهری به بافت‌ها و بناهای تاریخی ارزشمند شهر تهران و دستیابی به اهداف توسعه پایدار و ارتقا کیفیت زندگی و نیز در راستای تشویق و توسعه صنعت گردشگری و استفاده از پتانسیل بهینه در بافت‌های مذکور، از طریق ساماندهی و حفاظت فعال از بافت‌های تاریخی و ارزشمند شهر با رعایت مفاد این مصوبه نسبت به تعیین صدور پروانه مرمت و بهره برداری از بافت‌های تاریخی و ارزشمند اقدام کند. 

به گزارش ایلنا، کلیات این لایحه به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز