خبرگزاری کار ایران

معاون وزیرآموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ پروژه نیمه کاره‌ای به دولت بعدی به ارث نمی‌رسد/ ۶ هزار مدرسه در دست ساخت و نوسازی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۵۲۴

رییس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور درباره اتمام پروژه‌های نیمه کاره تا آغاز فعالیت دولت جدید گفت: هیچ پروژه نیمه تمام و فاقد پیمانکار یا تعیین تکلیف نشده از منابع ملی، به دولت بعدی به ارث نخواهد رسید.

"مهرالله رخشانی مهر" معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگارایلنا درباره پروژه‌های نیمه تمام گفت: ما هیچ پروژه نیمه کاره‌ای که اجرای آن از محل منابع استانی و ملی شروع شده است را به صورت راکد و بدون پیمانکار، تحویل دولت بعدی نخواهیم داد. 

وی تاکید کرد: همه پروژه‌های ملی ما پیمانکار دارند و به صورت فعال به کار خود ادامه خواهند داد،  زیرا پیمانکار پروژه‌های ملی باید کار خود را به اتمام برساند. 

رییس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور گفت: ما در کشور ۶ هزار پروژه در دست اجرا داریم که پیمانکاران روی آن کار می‌کنند. اتفاقا خیلی از پروژه‌های نیمه تمامی که به ما به ارث رسید و راکد مانده بود را اکنون تمام کرده‌ایم. به طور مثال مدرسه نصیری در استان تهران در سال ۹۲ شروع شده بود و ما آن را تکمیل کردیم. 

رخشانی مهر درباره مدارس نیمه تمام در کشور گفت: در استان‌های مختلف کشور مدارسی داشتیم که آغاز تاسیس آن‌ها در سال ۸۹ و ۹۰ بوده و نیمه کاره مانده بودند، سپس ما همه آن‌ها را تکمیل کردیم و تحویل دادیم. اگر احیانا پروژه نیمه تمام یا راکدی در کشور در حوزه آموزش و پرورش وجود داشته باشد، پروژه‌هایی هستند که از محل منابع استانی اجرای آن شروع شده و به دلیل اینکه استان نتوانسته منابع آن را تامین کند، پروژه راکد مانده است. 

وی اضافه کرد: ما بخشی از این پروژه‌های نیمه کاره را از محل منابع ملی و استانی تکمیل کردیم ولی بخشی از آن‌ها باقی می‌ماند. در مجموع از منابع ملی هیچ پروژه نیمه تمام و فاقد پیمانکار یا تعیین تکلیف نشده از مدرسه‌سازی به دولت بعدی به ارث نخواهد رسید. 

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره طرح مکان‌یابی مدارس که توسط شرکت پست انجام می‌شود، توضیح داد: ما طرحی به نام مکان‌یابی مدارس داریم که این طرح برای ما مشخص می کند، اگر بخواهیم یک مدرسه جدید بسازیم کجا بسازیم و کدام موقعیت برای ساخت و مدرسه بهتر است. ما یک نرم‌افزار طراحی کردیم که موقعیت جغرافیایی هر مدرسه‌ای را در هر منطقه که مورد نظر ما باشد، نشان می‌دهد. 

وی اضافه کرد: به عنوان مثال از نرم افزار می‌خواهیم یک مدرسه مشخص را در یک منطقه به ما نشان بدهد و این نرم‌افزار دقیقا نقطه و موقعیت جغرافیایی آن مدرسه را به ما نشان خواهد داد. 

رخشانی مهر گفت: سپس اگر بخواهیم یک مدرسه دیگر کنار همان مدرسه تاسیس کنیم نرم‌افزار به ما می‌گوید شرایط آن مدرسه جدید به چه شکلی خواهد بود. در واقع این طرح برای ما مشخص می کند، آیا جمعیت دانش آموزی در آن منطقه نیاز به ساخت مدرسه جدید دارد؟ آیا باعث می‌شود دانش آموزان به مدرسه جدید بروند و مدرسه فعلی تخلیه شود و دیگر مقرون به صرفه نباشد؟ 

رییس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس گفت: این طرح همچنین کمک می‌کند که ما بدانیم فاصله مدارس با یکدیگر چقدر بوده یا حتی فاصله آن‌ها با پمپ بنزین چقدر است؟ به هر حال ما هم محدودیت‌هایی داریم به عنوان مثال مدرسه باید حتما از پمپ بنزین فاصله داشته باشد. 

وی اشاره کرد: شرکت پست به دلیل اینکه که کد پستی همه مدرسه‌ها را دارد به کمک کد پستی می‌تواند به ما موقعیت جغرافیایی مدارس موجود در کشور را بدهد تا ما بتوانیم در ساخت و ساز مدارس جدید به لحاظ تشخیص محل جغرافیایی از آن استفاده کنیم. 

معاون وزیرآموزش و پرورش گفت: در حال حاضر اطلاعات و داده‌های مدارس در حال وارد شدن به این سیستم است. نرم‌افزار آماده است اما باید داده‌هایی شامل موقعیت جغرافیایی مدارس، پمپ بنزین‌ها، زمین‌های مورد استفاده موجود و… در آن درج شود تا بتوانیم از آن بهره برداری کنیم. 

رییس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس در پایان گفت: در چهار استان کشور تا ۹۶ درصد اطلاعات وارد شده، همچنین طی سه ماه است که اطلاعات شش استان در حال وارد شدن است اما برای مابقی استانها از اول مهر اطلاعات وارد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز