خبرگزاری کار ایران

معاون کل وزرات بهداشت:

در مورد واکسیناسیون عذرخواه و همدرد مردم هستیم/ ویروس دلتا تمام کشور را فرا گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۲۰۹

معاون کل وزرات بهداشت گفت: مشکل جدی در پذیرش بیماران داریم و تمام تلاشمان را می‌کنیم کسی منتظر تخت نماند اما اینکه عینا عملیاتی شود، کار مشکلی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  ایرج حریرچی در یک برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به آمار واکسن تزریق شده طی روزهای گذشته گفت: درست است که روز سه شنبه  ۴۲۴ هزار واکسن کرونا تزریق شده و تعداد دُز تزریقی واکسن به ۹ میلیون و ۲۴۲ هزار رسیده است و درست است که تمام تلاش‌ها برای واردات واکسن انجام شده است و برای تامین واکسن‌های داخلی اقدامات خوبی صورت گرفته است اما انتظارات مردم این است که در چند ماه اخیر واکسیناسیون عمومی وسیع‌تری صورت گیرد که متاسفانه موفق نشدیم و از مردم عزیز فارغ از اینکه چه میزان قصور و تقصیر وجود دارد، صمیمانه عذر خواهی می‌کنم. 

او ادامه داد:  البته شاید برخی این عذرخواهی را قبول نداشته باشند ولی واقعیت است که عذرخواه و همدرد مردم هستیم.

حریرچی با بیان اینکه مردم بعد از ۱۷ ماه مقابله با کرونا از مشکلات اقتصادی و معیشتی خسته شده‌اند، گفت: یک وضعیت عدم همکاری و نافرمانی محسوس و نامحسوسی وجود دارد و متأسفانه میزان تماس‌های ما با یکدیگر نسبت به سال‌های قبل از کرونا افزایش پیدا کرده است.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: اداره‌ها تعطیل می‌شود و رفت و آمدها جای دیگری به جا آورده می‌شود. از طرفی میزان پوشش و استفاده از ماسک در بین مردم به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است. 

او با بیان اینکه در پیک فعلی نسبت به پیک های قبلی میزان مرگ و میر کمتر است گفت: یکی از علت‌های اصلی این موضوع، مجهز شدن بیمارستان‌ها به اکسیژن، گسترش تخت‌های ICU و تجربه کادر درمان است که باعث شد شدت شیوع بیماری کرونا در پیک پنجم کمتر باشد اما در واقعیت مشکل جدی در پذیرش بیماران داریم و تمام تلاش را می‌کنیم کسی منتظر تخت نماند اما اینکه عینا عملیاتی شود، کار مشکلی است.

حریرچی گفت: با یک اوج ‌گیری و صعود مجدد مواجه هستیم و برای نخستین بار در تعداد موارد سرپایی رکورد زدیم. روز گذشته ۲۷ هزار و ۴۴۴ ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و ۳ هزار و ۳۶ مورد بستری شدند و تعداد فوتی ها به  ۲۵۰ نفر رسید. ویروس دلتا بلاشک در تمام استان‌های کشور موجود و در حال گردش است. خاصیت اصلی این ویروس سرایت پذیری بیشتر است و به تبع آن تعداد بستری و مرگ و میر را هم افزایش می‌دهد.

حریرچی با اشاره به تعداد شهرهای قرمز گفت: تعداد شهرهای قرمز که به تعداد یک رقمی نزدیک شده بود از قسمت جنوبی با ورود ویروس دلتا بالاتر رفت و ویروس تمام کشور را فرا گرفته است و در حال حاضر ۱۶۹ شهر قرمز در کشور داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز