خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و کو با ایلنا مطرح شد:

ایمن نبودن مردم در برابر ویروس باعث شکل‌گیری موج جدید می‌شود/ تکمیل تخت‌ها در بخش ویژه بیمارستان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۶۸۴

رئیس بیمارستان لواسانی گفت: به دلیل اپیدمی و موج جدید بیماری کرونا، اکثر تخت‌ها و بخش‌های بیمارستان پر شده، بخش‌های ویژه نیز تکمیل شده است.

«سید علی جمالیان» رئیس بیمارستان لواسانی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت کرونا در بیمارستان بیان کرد: به دلیل اپیدمی و موج جدید که شیوع پیدا کرده است، اکثر تخت‌ها و بخش‌های بیمارستان پر شده، همچنین بخش‌های ویژه هم تکمیل شده است.

وی ادامه داد: بنابراین خواهش ما از مردم این است که رعایت کنند، چون با این وضع حداقل در تهران دیگر تخت خالی برای بیماران نیازمند پیدا نخواهد شد.

جمالیان افزود: ما هم در بیمارستان بخش کرونا اضافه کردیم و بخش‌های عمل‌های غیر اورژانسی، بخش‌های آنژیوگرافی و برخی دیگر از بخش‌ها را تعطیل کردیم تا به بیماران کرونایی خدمت رسانی کنیم.

وی در جواب این سوال که در بین بیماران کرونایی بیمارستان و همچنین کادر درمان افرادی بودند که با وجود تزریق واکسن کرونا باز هم به ویروس مبتلا شده باشند؟ گفت: تقریباً تمام پرسنل بیمارستان ما واکسینه شده بودند ولی برخی باز هم مبتلا شدند و حتی از بین بیماران کسی را داشتیم که واکسن را تزریق کرده بود، اما به ویروس مبتلا شد و بعد از مدتی هم فوت کرد.

جمالیان در مورد بازگشایی مدارس، دانشگاه و همچنین برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم بیان کرد: در رابطه با مدارس یک بحث این است که ما فعلا واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال را در برنامه نداریم و واکسنی هم که خواست بچه‌ها باشد، فعلاً نداریم، در کنار این موضوع هم گفته می‌شود ویروس دلتا جدید خیلی به سن ارتباطی ندارد و حتی افراد با سن پایین هم دچار این ویروس می‌شوند.

وی افزود: همچنین در کنار مشکل ابتلای دانش آموزها ما مسئله دانشجوها را هم داریم چراکه در خیلی از دانشگاه‌های ما دانشجوها مجبور هستند در خوابگاه‌ها زندگی کنند و متاسفانه خیلی از دانشجوهای‌ما هنوز واکسینه نشدند و این باعث ایجاد مشکلات خاصی می‌شود و مراسم‌های ماه محرم هم قطعاً می‌تواند در افزایش شیوع تاثیرگذار باشد.

رئیس بیمارستان لواسانی در مورد احتمال موج‌های جدید ویروس، گفت: بستگی دارد که چه اتفاقی بیفتد، اگر جهش ویروس جدیدی وجود داشته باشد که افراد در برابر آن ایمنی نداشته باشند، قطعا می‌تواند موج‌های جدیدی را ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز