خبرگزاری کار ایران

دانشگاه الزهرا به دانشجویان استعداد درخشان تسهیلات می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۶۷۳

دانشگاه الزهرا، در راستای سیاست‌های حمایت از دانشجویان ممتاز خود و دانشجویان استعداد درخشان مورد تایید وزارت علوم، که در هریک از گرایش‌های دانشکده علوم ریاضی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با استفاده از سهمیه استعداد درخشان پذیرفته شوند، تسهیلات تشویقی در قالب طرح حمایتی دکتر مریم میرزاخانی اعطا می‌کند.

به گزارش ایلنا، بر این اساس، اداره حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه الزهرا برای دانشجویان استعداد درخشان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری(پذیرفته شده مطابق آیین‌نامه پذیریش بدون آزمون استعداد درخشان وزارت علوم) تسهیلات تشویقی در قالب یک طرح حمایتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ ارائه می‌دهد. 

بدین ترتیب، دانشجویان ممتاز رتبه‌های ۱ تا ۵ هر ورودی از دانشگاه‌های سراسری سطح ۱ و ۲ مورد تایید وزارت علوم که از این طریق در هر یک از گرایش‌های دانشکده علوم ریاضی در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه الزهرا پذیرفته شوند، پس از تایید در شورای استعداد درخشان دانشگاه، می‌توانند از تسهیلات زیر استفاده کنند. 

بنا بر اعلام اداره حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه الزهرا، دانشجویانی که موفق به دریافت این تسهیلات شوند، در طول تحصیل نیز از حمایت‌های مرکز نوآوری و شکوفایی، مرکز کارآفرینی و شرکت در دوره‌های کارورزی دانشگاه جهت یافتن فرصت‌های شغلی آینده بهره‌مند خواهند شد. 

تشویق‌های در نظر گرفته شده در این طرح در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به شرح ذیل است:

کمک هزینه تحصیلی در نظر گرفته شده برای دانشجویان کارشناسی ارشد در هر ترم ۱ میلیون تومان و برای مقطع دکتری هر ترم ۱.۵ میلیون تومان است.

در این طرح، دانشجویان کارشناسی ارشد مبلغ ۵ میلیون تومان و دانشجویان دکتری ۸ میلیون تومان کمک هزینه خرید لپ‌تاپ و تبلت دریافت می‌کنند.

همچنین، به هر کدام از این دانشجویان مبلغ ۱ میلیون تومان هزینه شرکت در همایش‌های ملی و بین‌المللی اعطا می‌شود. 

اهدای جوایز به دانشجویان رتبه اول و دوم هر ورودی، در مقطع کارشناسی ارشد، پس از ۴ ترم و در مقطع دکتری پس از تصویب پروپزال، هر کدام به مبلغ ۱ میلیون تومان خواهد بود.

در "طرح حمایتی دکتر میرزاخانی" دانشگاه الزهرا، به دانشجویان کارشناسی ارشد مبلغ ۱۰ میلیون تومان و به دانشجویان دکتری ۱۵ میلیون تومان وام دانشجویی تحصیلی اعطا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز