خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

تصویب کلیات سند کنترل بیماری های غیرواگیر استان تهران/ هم افزایی بین بخشی جهت ارتقا سلامتی سالمندان افزایش می یابد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۵۵۴

استاندار تهران از تصویب کلیات سند کنترل بیماری های غیرواگیر استان تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده اظهار داشت: بیماری های غیرواگیر شامل بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، بیماری های مزمن تنفسی و دیابت هستند و عوامل خطر مشترک آنها فعالیت فیزیکی ناکافی، استرس، رژیم غذایی ناسالم، مصرف دخانیات و مصرف الکل است.

وی ادامه داد: هدف کلی سند کاهش بار قابل پیشگیری و قابل اجتناب ابتلا، مرگ و میر و ناتوانی ناشی از بیماری های غیرواگیر با استفاده از همکاری و هماهنگی در دستگاه های استان است که در این راستا کلیات سند استان تصویب شد و جزییات به صورت کارشناسی و دقیق بررسی و پیگیری می شود.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به لزوم ارتقا سلامت سالمندان استان عنوان کرد: پدیده سالمندی تنها مشکل جسمی نیست، بلکه نیازمند حمایت‌های اجتماعی، مادی و معنوی است؛ از اینرو بایستی هم افزایی بین بخشی جهت توانمندسازی سالمندی فراهم شود.

محسنی بندپی سپس گفت: ارتقای سطح فرهنگی جامعه درباره پدیده سالمندی، توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی اجتماعی و معنوی سالمندان، تقویت حمایتی اجتماعی برای ارتقای سرمایه اجتماعی و توسعه زیرساخت ها و تامین منابع مالی پایدار برای نظام حمایتی از سالمندان پیگیری می شود.

وی سپس در مورد زباله گردی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران طرح خود در مورد مدیریت پسماند و زباله گردی را به صورت کمی، کیفی و قابل رصد ارائه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز