خبرگزاری کار ایران

​حذف شرط کسب حد نصاب نمره برای ایثارگران شرکت‌کننده در آزمون سازمان تأمین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۵۳۶

​معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از حذف شرط کسب حد نصاب نمره برای ایثارگران شرکت‌کننده در آزمون سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار،  محمود پاکدل روز شنبه ۲۶ تیر در سفر به استان چهارمحال و بختیاری در ملاقات عمومی با جمعی از ایثارگران این استان گفت: شرط کسب حد نصاب نمره برای ایثارگران شرکت کننده در آزمون سازمان تأمین اجتماعی حذف شد.

وی تصریح کرد: آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در تابستان سال گذشته برگزار شد و پس از اعلام نتایج و معرفی افراد پذیرفته شده در آزمون علمی جهت انجام مصاحبه تخصصی، این سازمان طی بخشنامه‌ای اعلام کرد اگر ایثارگران حد نصاب نمره لازم را کسب نکرده باشند باید مراحل استخدامی خود را در قالب شرکتی ادامه دهند. این موضوع باعث نارضایتی و مخالفت ایثارگران شرکت‌کننده در آزمون شد و متعاقب آن با پیگیری بنیاد و مکاتبه با وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد به دلیل اینکه ایثارگران مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از کسب حد نصاب نمره آزمون معاف هستند و باید بر اساس رقابت بین خودشان به مرحله مصاحبه معرفی شوند، عزیزان ایثارگر شرکت‌کننده در آزمون از مفاد بخشنامه یاد شده مستثنا شوند و مراحل استخدامی خود را در همان بخش دولتی سازمان طی کنند.

پاکدل افزود: علی‌رغم دستور وزیر محترم مبنی بر معافیت ایثارگران از کسب حد نصاب و معرفی همه آنان جهت انجام مصاحبه تخصصی، مجدداً آن سازمان برای انجام مصاحبه تخصصی شرط کسب حد نصاب برای ایثارگران را تعیین کرد و دوباره زمینه نارضایتی شدید این قشر معزز را فراهم آورد. مجدداً با وزیر محترم تعاون مکاتبه انجام شد و با دستور ایشان مبنی بر حذف شرط کسب حد نصاب در مرحله مصاحبه، باید این مشکل مرتفع می‌شد اما این موضوع در تاریخ هشتم تیرماه سال جاری از طرف سازمان تأمین اجتماعی از سازمان اداری و استخدامی استعلام که آن سازمان در تاریخ بیستم تیر ماه سال جاری به‌عنوان مرجع صدور مجوزهای استخدامی به دستگاه‌های اجرایی و ناظر بر عملکرد آن‌ها پاسخ لازم را با اشاره به ماده ۲۱ قانون جامع و تبصره ۳ ذیل آن به آن سازمان ارائه می‌دهد.

وی در ادامه گفت: بنابراین ایثارگران مشمول ماده ۲۱ قانون جامع در تمام آزمون‌های استخدامی دستگاه‌ها به‌جز وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به استناد تبصره ۳ ذیل ماده یاد شده از کسب حد نصاب تعیین شده در کلیه مراحل استخدامی معاف هستند و هرگونه اقدام خلاف این موضوع غیرقانونی بوده و پیگیری بنیاد شهید و امور ایثارگران و جامعه هدف ایثارگر ذینفع را به دنبال خواهد داشت. سازمان تأمین اجتماعی نیز از دستگاه‌های مشمول بند الف ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است و رعایت ماده ۲۱ قانون جامع در آن سازمان الزامی است.

معاون تعاون و امور اجتماعی در پایان از همکاری‌های صادقانه و دلسوزانه دکتر شریعتمداری وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز سازمان اداری و استخدامی کشور در جهت تسهیل در روند مراحل استخدامی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و رفع موانع و مشکلات آنان تقدیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز