خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

هشدار نارنجی در برخی نقاط کشور/ اعلام استان‌های پرخطر

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۲۲۵

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: بارش‌های این مدت نمی‌تواند کمبودهای آبی را پوشش دهد و با این بارش‌ها فقط ۳ دهم درصد شرایط بهبود پیدا کرد.

«صادق ضیائیان» مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به خطر سیل در برخی استان‌های کشور، بیان کرد: ما هشدار نارنجی را برای روز شنبه صادر کردیم و انتظار داریم امروز استان‌های هرمزگان، کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، فارس و همچنین ارتفاعات در استان مازندران و تهران مخاطره آمیز باشند.

وی ادامه داد: همچنین روز یکشنبه استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و کرمان و همچنین کهگیلویه و بویراحمد، مناطق پرخطر ما هستند.

ضیائیان گفت: برای روز دوشنبه هم جنوب کرمان و شمال هرمزگان مناطق پرخطر هستند.

وی در مورد وضعیت دما در اغلب نقاط کشور افزود: الان دما خیلی زیاد نیست و دمایی که در کشور وجود دارد در حد نرمال و زیر نرمال است، پیش‌بینی ما این نیست که دما افزایش خیلی زیادی طی روزهای آینده داشته باشد.

ضیائیان گفت: می‌بینید که بحران خشکسالی در خوزستان به چه صورت است و امسال یکی از کم بارش‌ترین سال‌های تاریخ کشور بوده است.

وی ادامه داد: بارش‌های این مدت نمی‌تواند کمبودهای آبی را پوشش دهد و طی این بارش‌ها فقط ۳ دهم درصد شرایط بهبود پیدا کرد، یعنی ۴۲ درصد کاهش به حدود ۴۱.۷ درصد رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز