خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد ملی کرونا:

شیوع ویروس دلتا در اکثر استان‌ها / میزان رعایت پروتکل‌ها به ۴۸ درصد رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۱۲۸

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: حال حاضر ۱۶۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز ۱۶۶ شهر نارنجی و ۱۱۳ شهر زرد هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در جلسه‌ امروز ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد ویروس دلتا صحبت‌هایی مطرح شده است، بیان کرد: در کشور خودمان هم این ویروس در حال چرخش است و می‌شود گفت که تقریباً همه استان ها را درنوردیده و شیوع ویروس در مبتلایانی که الان هستند، مشخص است و ویروس غالب دلتا است و اکثر استان‌ها را درگیر کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز ۱۶۶ شهر نارنجی و ۱۱۳ شهر زرد هستند.

او تصریح کرد: توجه کنید، نکته‌ای که واقعا جای تامل دارد و ناراحت کننده هم است، این که میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور به زیر ۵۰ درصد رسیده است، یعنی به ۴۸ درصد رسیده است.

رئیسی افزود: این میزان از رعایت‌ها کافی نخواهد بود و منجر به افزایش و شیوع بیماری می شود. 

او افزود: قطعا همه‌ی مردم هم این حس و نگاه را دارند و وقتی در سطح شهر عبور می‌کنند مشاهده می‌کنند که میزان رعایت پروتکل‌ها پایین آمده است، در همین راستا میزان پلمب‌ها در موارد تخلف و همچنین جرایم کم نیست، اما با این موارد نمی‌شود رعایت پروتکل‌ها را القا کرد.

رئیسی گفت: انتظار است مردم عزیز به خاطر حفظ جان خود بیشتر به پروتکل‌ها اهمیت دهند و از سفرهای غیر ضرور و حضور در جمع ها به شدت پرهیز کنند، همچنین رستوران‌ها، تالارها، مراکز سرپوشیده مثل سالن‌های ورزشی و استخرهای سرپوشیده و حتی پاساژهای سرپوشیده می‌توانند محل انتقال بیماری باشند، توجه کنید قدرت سرایت ویروس جدید بالا است و اگر کوچک‌ترین کوتاهی صورت گیرد میزان ابتلا را بیشتر خواهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت بسیاری از استان‌های کشور  قرمز است یا حداقل یک تا دو شهر قرمز دارند و برخی استان‌ها هم تعداد بسیار زیادی شهر قرمز دارند. سخنگوی ستاد ملی کرونا افزود: همچنان بیماری در جنوب کشور، در استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان رو به افزایش است. گرچه که این بیماری در سایر نقاط کشور هم رو به گسترش است، همچنین خوشبختانه وضعیتی که در زمینه واکسیناسیون داریم، میزان واکسیناسیون طی روزهای گذشته روند خوبی گرفته و میزان آن از مرز ۲۵۰ هزار تزریق روزانه هم عبور کرده و امید داریم که همچنان افزایش یابد.

وی افزود: در زمینه تامین واکسن هم برای سنین ۶۰ سال به بالا هم واکسن دوز اول هم دوز دوم را به اندازه کافی داریم.

رئیسی گفت: تاکنون ۱۱.۲ میلیون واکسن بین استان‌ها توزیع شده است و در این هفته هم حدود شش میلیون دوز واکسن جدید به دستمان می‌رسد که این واکسن‌ها هم توزیع خواهد شد و افراد ۶۰ سال به بالا و گروه‌های پرخطر را قطعا واکسینه خواهیم کرد و همچنین در برخی استان‌ها هم مانند خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی واکسیناسیون را از سنین ۵۰ سال به بالا آغاز کرده‌ایم.

وی گفت: واکسیناسیون در سایر جزایر در سنین ۱۸ سال به بالا انجام خواهد شد و واکسیناسیون عشایر را هم از ماه آینده در افراد ۱۸ سال به بالا آغاز خواهیم کرد و معلمان و اساتید هم در مرداد ماه واکسیناسیون‌شان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز