خبرگزاری کار ایران

صدور «نمون برگ» های ۶ و ۷ هدایت تحصیلی پایه نهمی ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۸۳۴

​مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از صدور نمون برگ های ۶ و ۷ هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم خبر داد.

به گزارش ایلنا، مسعود شکوهی در این باره گفت: فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان بر اساس برنامه پیش بینی شده در حال انجام است و آزمون های توانایی و رغبت دانش آموزان در سال گذشته دریافت شده است. 

وی ادامه داد: تا پایان بهمن دانش آموزان پایه نهم  فرصت داشتند  در آزمون های توانایی و  رغبت شرکت کنند و همچنین فرم های نظرخواهی از دانش آموزان، معلمان و والدین و همچنین مشاور مدرسه، از دی ماه تا هفته اول  اردیبهشت برای تکمیل شدن  در اختیار بود.  

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: بحث اعلام ظرفیت شاخه ها و رشته های تحصیلی مناطق  که در واقع اعلام میزان ظرفیت پذیرش توسط مناطق است ، از اسفند آغاز شد و تا دهم اردیبهشت ماه این فرایند ادامه داشت.

وی افزود: مهمترین کاری که باید انجام بگیرد ثبت نتایج امتحانات برای بررسی عملکرد تحصیلی دانش آموزان است که به وسیله مدیران مدارس و از طریق انتقال به سیستم دانا به سامانه همگام صورت می گیرد. همچنین این ارسال نمرات با لحاظ نمودن ثبت نمرات غائبین موجه و حتی معترضان به نتایج امتحانات از چهاردهم تیرماه آغاز شده است و از پانزدهم تیرماه، امکان ارسال نمرات به تدریج از مناطق فراهم شده است.

شکوهی خاطرنشان کرد: برای هر منطقه‌ای که نمراتش را به وسیله مدیر منطقه تایید کند، حداکثر بازه زمانی ۳ روزه در نظر گرفته شده است و حداکثر ظرف ۴۸ ساعت پردازش نمرات آغاز می شود و نمون برگ های ۶ و ۷ هدایت تحصیلی ویژه دانش آموزان صادر می شود.

وی ادامه داد: نکته بسیار مهمی که در اینجا حائز اهمیت است آن است که نمون برگ های ۶ و ۷ با ارزیابی دانش آموزان در سطح منطقه صادر می شود و هر منطقه‌ای که نمرات دانش آموزان را ارسال کند حداکثر ظرف ۴۸ ساعت نمونه برگ های ۶ و ۷ دانش آموزان صادر می‌شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی  ادامه داد: تا امروز بیش از ۱۴۰ منطقه آموزش و پرورش که نمرات دانش آموزان را تایید و ارسال و توسط مدیر منطقه تایید نهایی شده است صدور نمون برگ ۶ و ۷ آنها انجام شده است و اکنون نیز در دسترس است.

شکوهی خاطرنشان کرد: حداکثر تا پایان تیرماه تمامی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق فرصت دارند که  نمرات را ارسال کنند البته توصیه ما این است که هر چه سریعتر این اتفاق رخ دهد تا دانش‌آموزان و خانواده‌ها بتوانند بدون دغدغه نمون برگ های شماره ۶ و ۷  ویژه هدایت تحصیلی را دریافت کنند تا بتوانند هرچه سریعتر انتخاب مدرسه و رشته تحصیلی را انجام  بدهند.

شکوهی  با اشاره به فراهم بودن زیرساخت های لازم  گفت: در هر صورت من تاکید می کنم  زیرساخت سامانه کاملاً  فراهم است تمهیدات لازم دیده شده است و هر منطقه‌ای که مدیران مدارس نمرات را ارسال کرده باشند که  اطلاعیه آن نیز قبلاً صادر شده است دانش آموزان نسبت به خود و سپس نسبت سایر دانش‌آموزان مورد سنجش قرار می‌گیرند و رتبه آنها مشخص می‌شود لذا باید نمرات تمام دانش آموزان به سامانه منتقل شود تا این امر قابل اجرا باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، شکوهی ادامه داد: نمون برگ های ۶ و ۷ که صادر شد برای مدرسه های مبدا و مقصد نیز قابل رویت می شود و نیازی به حضور دانش آموزان و والدین در مدرسه نیست و می‌توانند این نمون برگ ها را از سامانه همگام دریافت کنند و از همان طریق برای ثبت‌نام نیز اقدام نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز