خبرگزاری کار ایران

۱۱ استان در سطح نارنجی هواشناسی/ هلال‌احمر آماده باش شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۶۰۴

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر از آماده‌باش ۱۱ استان کشور در پی هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید بارش‌های موسمی خبر داد.

به گزارش ایلنا، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید بارش‌های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی، در ۱۱ استان سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، البرز و گیلان، نیروهای امدادی و ستادی جمعیت هلال‌احمر در مراکز این استان‌ها به حالت آماده باش سطح نارنجی درآمدند.

وی افزود: بنابراین طبق دستورالعمل مدیریت شرایط اضطراری جمعیت هلال احمر ضمن آمادگی، اطلاع رسانی و کمک به نشر هشدار از طریق پایگاه‌های امداد و نجات و خانه های هلال فعال در نقاط سیل خیز، با هماهنگی ادارات کل مدیریت بحران استانداری‌ها و شهرستان‌های در معرض آسیب، تمهیدات و اقدامات لازم انجام می شود.

همتی گفت: سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است که از روز چهارشنبه ۲۳ تیر تا یکشنبه ۲۷ تیرماه، ۱۱ استانِ اعلام شده متاثر از بارش شدیدباران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید به همراه خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی و انسداد موقت جاده ها خواهند بود.

وی بیان کرد: امدادگران و اعضای خانه‌های هلال از روز گذشته در مناطق اعلام شده، آماده‌باش بوده و تاکنون هم گزارشی مبنی بر وجود خسارت یا مشکل برای هموطنان ساکن در این استان‌ها اعلام نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز