خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

گرفتار پیک جدیدی در هرمزگان شده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۵۸۷

وزیر بهداشت گفت: امروز ما در هرمزگان گرفتار پیک جدیدی هستیم، شاید خیلی‌ها ندانند که حدود دو ماه قبل اولین موارد ویروس موتاسیون یافته در هرمزگان گزارش شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت در جلسه ستاد استانی کرونا در استان هرمزگان، بیان کرد: ما وزرا دل‌مان می‌خواهد که یک نماینده‌ای بیاید و ادعایی را بیان نکند، من برعکس فکر می‌کنم اگر نماینده محترمی آمد و درد مردم را بیان کرد یک تذکری است که "ای آقای وزیر حواست را جمع کن، مردم این‌ها را ندارند".

نمکی افزود: اگر بر این مسند نشسته‌ای و غافلی بدان که مردم نیازمند این خدمت هستند و فردا باید در پیشگاه خداوند جوابگو باشی، وقتی می گویم نماینده نجیب یعنی نماینده اصیل و نازنینی که البته همه نمایندگان مردم محترم هستند، اما برخی ویژه هستند و مسائل مردم را با زبانی حکیمانه که تمام سلول‌های آدم را به فعالیت وا می‌دارد، بیان می‌کنند که من دست این عزیزان بزرگوار را می‌بوسم که هر زمان آمدم با همین مهربانی و متانت مسائل را منتقل کردند و من هم خودم را مکلف به پیگیری می‌دانم. 

وی ادامه داد: امروز ما در هرمزگان گرفتار پیک جدیدی هستیم، شاید خیلی‌ها ندانند که حدود دو ماه قبل اولین موارد ویروس موتاسیون یافته در هرمزگان گزارش شد.

وزیر بهداشت بیان کرد: رتبه استان هرمزگان در کنترل بیماری خوب است و از اولین رتبه‌های کشوری است و پیک‌های وحشتناک برخی نقاط را همکاران ستاد هرمزگان نگذاشتند شکل بگیرد و ما هم به حد وسع خود کم نگذاشتیم و اقداماتی برای ارسال اکسیژن ساز و احداث بخش جدید بیمارستانی انجام دادیم و با توجه به اینکه سال بدی داشتیم اما کم نگذاشتیم.

وی گفت: مشکل ارز و ریال داشتیم و فکر نمی‌کنم سالی به سختی سال ۱۳۹۹ در اقتصاد به دلیل تحریم‌ها داشته باشیم و خدا به ما کمک کرد که حدود ۱۴ هزار تخت برای اولین بار در این مملکت آماده کردیم و توانستیم تخت‌های آی‌سی‌یو را ظرف یک سال دو برابر کنیم و اگر این اتفاق نمی‌افتاد با دردی جانکاه روبرو بودیم.

وی گفت: در مورد آمپول رمدسیور هم نخواهم گذاشت هیچ جای استان کمبودی داشته باشند و پوشش بیمه‌ای داروهای ضد ویروس ۹۰ درصد است و بیمه‌ها باید مطالبات را زودتر بپردازند و قول دادند به روز پرداخت کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: اعتقاد دارم در استان یک جاهایی در درمان سرپایی کم آوردید چون من لحظه به لحظه همه چیز را رصد می‌کنم و این موج بستری حاصل کم توجهی در یک مقطع زمانی است و باید جبران شود و ۱۶ کلینیک سرپایی برای شما کم است، هرچه هست را دوبرابر کنید و من هم منابع تامین می‌کنم.

وی گفت:  بدترین افتضاحات در دنیا رخ می‌دهد و برای آن کاری نمی‌کنند و پنل و کارشناس نمی‌آورند. یکی از دلخوری‌های من از افراد در داخل کشور همین است، می گوییم وقتی همه بسیج شدند برای بدنام کردن جمهوری اسلامی، وقتی همه برای پایمال کردن خون شهدا بسیج شدند و همه برای سلب اعتماد مردم از نظام بسیج شدند قتی همه برای گسست اجتماعی بسیج شدند، شما دیگر چرا در این شیپور می‌دمید؟ در اوج خاموشی‌ها و کمبود برق و نگرانی مردم آیا با من هم چیزی بگویم که نفس مردم به دلیل فلان موضوع در بیمارستان‌ها قطع می‌شود؟! بعد هم وقتی پرسیده می شودحرف را از کجا آوردی، بعد بگوید نمی‌دانم.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز