خبرگزاری کار ایران

به رغم مخالفت هیات تطبیق مطرح شد؛

اصرار شورا بر نامگذاری خیابان به نام ۴ شخصیت ادبی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۵۱۷

اعضای شورای شهر تهران در پاسخ به نظر هیات تطبیق در مخالفت با نامگذاری چهار خیابان به نام شخصیت های برجسته ادبی کشور به اجرای مصوبه شورا اصرار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی نامه فرماندار تهران درخصوص اعتراض هیات تطبیق به بندهایی از مصوبه نامگذاری شهر تهران در دستور بررسی قرار گرفت. 

محمد جواد حق شناس، رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران در این باره گفت: کمیسیون مشترک حقوقی، فرهنگی و اجتماعی پیرو ارجاع مهندس هاشمی درخصوص مخالفت هیات تطبیق با نامگذاری معابر سطح شهر به نام ۴ نفر از شخصیت‌های فرهنگی و ادبی ادبیات کودک و نوجوان که در آستانه روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شد، جلسه‌ای را تشکیل دادند. 

او ادامه داد: مهدی آذریزدی، جبار باغچه بان، هوشنگ مردای کرمانی و صمد بهرنگ ۴ پیشنهادی هستند که هیات تطبیق با آن‌ها مخالفت کرده است. نامگذاری ۴ محل در خیابان حجاب به نام این اساتید انجام شد و در اقدامی غیر منتظره همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان این مصوبه قانونی غیرقانونی اعلام شد. به نظر می رسد هیات تطبیق بی دقتی کردند و چنین رویکرد نامتعارفی از آنها انتظار نمی رفت.  

حق‌شناس گفت: نظر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و حقوقی مبنی بر اصرار بر مصوبه شورای شهر تهران و رد اعتراض هیات تطبیق است. 

به گزارش ایلنا، نظر مشترک دو کمیسیون به رای گذاشته و با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز