خبرگزاری کار ایران

صرفه جویی ۴۲ درصدی در اداره شهر تهران/عملکرد بسیار خوب بهشت زهرا در دوران کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۳۸۷

نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: در اداره شهر با ایجاد انضباط مالی ۴۲ درصد صرفه جویی داشتیم و شهر را ارازنتر اداره کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید ابراهیم امینی، نائب رئیس شورای شهر تهران که در غیاب رئیس شورا اداره جلسه سیصد و دهم شورا را برعهده دارد در نطق پیش از دستور خود گفت: انتخابات شورای شهر برای یک دوره چهارساله برگزار می‌شود و اگرچه در شهریور ماه سال ۹۶ دوره پنجم را آغاز کردیم، اما بنابر این گذاشته شد که در ۱۳ مرداد ماه این دوره را به پایان برسانیم. 

او ادامه داد: مسئولیتی که شهروندان بر عهده ما گذاشتند برای یک دوره چهارساله است که توام با اختیارات و تکالیفی است که تا آخرین لحظه اتمام دوره باید وجود داشته باشد. متاسفانه این یکی از مشکلات کشورهای جهان سوم است که مدت زمان قابل توجهی را به دلیل تبلیغات انتخاباتی با توقف کارها روبرو می‌شوند و بعد از برگزاری انتخابات نیز قبل از اینکه منتخبین بر سر کار بیایند، تصور می‌کنند اختیارات کسانی که دوره آن‌ها به پایان نرسیده تمام شده و منتخبین نیز تا زمانی که مستقر شوند خود به خود در مدت زمان قابل توجهی اداره شهر معطل می‌ماند. 

امینی افزود: الان به نظر می‌رسد چنین طرز تفکری وجود دارد در حالی که مسئولیت و اختیارات و تکالیف پابرجا است و باید تا لحظه آخر ادامه داشته باشد. 

او با تاکید بر اینکه عملکرد دوره چهار سال باید مورد بررسی قرار گیرد گفت: اینکه چه چیزی را تحویل گرفتیم و چه چیزی را تحویل دادیم، نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد. برای مثال در ابتدای دوره با ۶۹ هزار پرسنل مواجه بودیم که بدون اخراج حتی یک نفر این تعداد را به ۵۹ هزار نفر رساندیم که اقدام بی‌سابقه‌ای است که بدنه فربه شهرداری لاغر و چابک شود، بدون اینکه در انجام مسئولیت‌ها خلائی ایجاد شود. 

نائب رئیس شورای شهر تاکید کرد: لذا با تبدیل وضعیت یک نیرو، گویا کسی جرمی مرتکب شده است. هم شورای شهر تا آخرین لحظه دوره مسئولیت‌هایش برقرار است و هم مدیران شهرداری مسئولیت دارند، همچنان که مجوز برای تبدیل وضعیت دو هزار و ۱۰۰ نفر گرفته شده است که با یک ثباتی در وضعیت کاری خود مواجه شوند. اینکه با دیدگاه‌های سیاسی بخواهیم در این کار وقفه ایجاد کنیم و انتظار داشته باشیم مدیران فعلی از این اختیارات استفاده کنند نه توجیه منطقی، نه حقوقی و نه عقلانی دارد و به صرفه و صلاح پرسنل شهرداری تهران نیست. 

او ادامه داد: در حوزه اداره شهر توانستیم ۴۲ درصد از درآمدهای حوزه مدیریت شهری را کاهش دهیم و در اداره شهر با انضباط مالی ۴۲ درصد با صرفه جویی داشتیم و شهر را ارازنتر اداره کردیم. سامانه شفافیت که توسط شورای پنجم ایجاد شده، برخی از افراد بدون اینکه از جزئیات اسناد باخبر باشند، فضاسازی می‌کنند که خلاف انصاف است. مدیریت شهری توانسته ۴۲ درصد صرفه جویی در اداره شهر داشته باشد اما متهم به ریخت وپاش شده است. 

او در ادامه با اشاره به عملکرد بسیار خوب بهشت زهرا در دوران کرونا گفت: در بهشت زهرا، عملکرد بسیار خوبی در دوران کرونا داشتیم. در این سازمان با رعایت مسائل بهداشتی و شرعی وظایف به خوبی انجام شد. به رغم اینکه پرسنل بهشت زهرا با اجساد بیماران کرونایی مواجه هستند حتی یک نفر در اثر بیماری کرونا در بهشت زهرا فوت نشده است و اینها افتخاری است که در کارنامه شورای شهر و مدیریت شهری دوره پنجم وجود دارد. 

امینی گفت: حداقل دوستانی که برای دوره ششم انتخاب شدند و تجربه دارند، به این نکات بیشتر توجه کنند. مسئولیت آن‌ها از ۱۴ مرداد آغاز خواهد شد و انتخاب آن‌ها به معنای اینکه شورای شهر حق مصوبه‌گذاری نداشته باشد، نیست. 

او در پایان افزود: ریاست شورای شهر طی نامه‌ای از اعضای شورای ششم دعوت کرده است که جلسه مشترکی با منتخبین شورای ششم داشته باشیم و تجارب خود را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا اینکه شهر بهتر اداره شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز