خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار:

دانشجویان دختر نیمی از دانشجویان کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۱۶۵

رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دانشجویان دختر نیمی از دانشجویان کشور هستند و ۳۰ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های ما را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار، رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی هنری و اجتماعی پروین اعتصامی که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، بیان کرد: پروین اعتصامی یک شخصیت فرهنگی، ادبی، اجتماعی و تاریخی است اما اشعار آن  به روز است و حرف‌هایی برای همه دوره‌های تاریخ دارد. 

وی افزود: ما امروز در عین حالی که همه شهروند جهانی هستیم، به واسطه نوع ارتباطات و تبادل اطلاعات و به وسیله شاهراه‌های ارتباطی با جامعه جهانی در ارتباط هستیم. پس باید بدانیم که چه هویتی داریم؟ از کجا آمده و به کجا می‌خواهیم رفت؟ از این رو جشنواره‌هایی مانند جشنواره پروین اعتصامی که به یک شخصیت بارز می پردازد این فرصت را فراهم می‌کند تا ما با ابزار هنر و خلاقیت به بررسی شخصیت‌ها بپردازیم. 

ابتکار گفت: در جشنواره پروین می‌توان از استعدادهای هنری استفاده کرد تا برای خودشکوفایی خودمان از آن استفاده کنیم. این که در اولین جشنواره استقبال خوبی صورت گرفته نشان دهنده توجه جامعه دانشجویی ما به موضوعات فرهنگی، هنری و اجتماعی است و امیدوارم این جشنواره در دولت آینده هم ادامه پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: ما فعالیت‌های دیگری در زمینه جشنواره‌ها مانند سفیران فرهنگی در وزارت علوم داریم که در خصوص تاب آوری دانشجویان است، همچنین یک جشنواره دیگر به نام زنان و علم با نام مریم میرزاخانی داریم که بسیار تاکنون موفق بوده است. 

رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما باید خودشکوفایی زنان را قدر بدانیم و کمک کنیم در این عرصه‌ها بیشتر خود را نشان دهند. دانشجویان دختر نیمی از دانشجویان کشور هستند و ۳۰ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های ما را زنان تشکیل می‌دهند، همچنین ۲۵ درصد مدیران عالی و میانی دولت هم توسط زنان تشکیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز