خبرگزاری کار ایران

​نوبت‌گیری ۴۶ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۹۸۳

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از نوبت‌گیری ۴۶ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تا ۲۰ تیر خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی با اعلام این خبر گفت: از آغاز رسمی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۲۰ روز گذشته است و در این مدت  ۶۱۵ هزار و ۳۷۴ نوآموز بدو ورود به دبستان نوبت گیری کردند که از این تعداد ۲۶۳ هزار و ۲۹۵ نوآموز بدو ورود  به دبستان بر اساس نوبت ارزیابی شده‌اند.

وی افزود:  استان های خراسان شمالی، مرکزی، ایلام، چهارمحال بختیاری، بوشهر، قم، کرمانشاه قزوین، زنجان و سمنان به ترتیب بیشترین درصد  نوبت‌گیری نوآموزان در  پایگاه‌های سنجش را تاکنون داشته‌اند.

وی گفت:  استان‌های کردستان، همدان، اردبیل، گلستان، چهارمحال بختیاری، بوشهر، خوزستان، لرستان،  مرکزی و خراسان شمالی نیز به ترتیب بیشترین درصد سنجش نوآموزان در پایگاه‌های سنجش را داشته‌اند.

معاون وزیر با بیان اینکه در سال جاری علاوه بر سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، سنجش ۶۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به پیش‌دبستانی نیز هدف‌گذاری شده است، گفت:  ثبت نام  نوآموزان بدو  ورود به پیش  دبستان نیز از اوایل هفته  در سامانه پادا آغاز شده است و از شنبه هفته آینده با فعال شدن اطلاعات برای مدیران مراکز پیش دبستانی، نوبت گیری  نوآموزان پیش دبستانی نیز در برنامه سنجش آغاز خواهد شد.

حسینی در ادامه گفت: شناسایی نشانگان مشکلات ویژه یادگیری یکی از برنامه‌های سنجش در سال جاری است و در ۵ استان غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان به‌صورت پایلوت انجام خواهد شد.

وی افزود: سنجش شایستگی های حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان با همت معاونت سلامت و تربیت‌بدنی، سنجش پردازش‌های شنیداری و غربالگری نارسایی خوانایی از دیگر اقدامات برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز