خبرگزاری کار ایران

جزئیات ارسال تجهیزات مقابله با کرونا به سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۹۶۸

هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران اعلام کرد که همزمان با شیوع کرونا در جنوب شرق کشورمان از جمله سیستان و بلوچستان و شهرهای آن تمهیدات لازم را در نظر گرفته و بلافاصله پس از اعلام مراکز درمانی با هماهنگی معاونتهای بهداشت و درمان اقدام به تامین و ارسال تجهیزات و ملزومات پزشکی مقابله با کرونا کرده است.

به گزارش ایلنا و بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تجهیزات بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی جدید الاحداث زاهدان، به قید فوریت طی ۲ هفته تامین شد که بسیاری از این تجهیزات و ملزومات پزشکی توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تهیه و برای این استان ارسال شده است.

هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، تاکنون ۳۹۰ عدد از انواع تخت‌ و تشک بیمارستانی، ۳۲ دستگاه ونتیلاتور ثابت و پرتابل، ۸۷ دستگاه از انواع مانیتور ثابت و پرتابل را به همراه دستگاه‌های کمک تنفسی BIPAP ، دستگاه‌های اکسیژن ساز، پمپ سرنگ و پمپ سرم، دستگاه‌های سونوگرافی، ماشین بیهوشی، الکتروکوتر و انکوباتور را برای بیمارستان‌های زاهدان تامین کرده است.

در راستای ادامه روند خدمت‌رسانی به بیمارستان‌های سراسر کشور توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی  علاوه بر زاهدان برای ایرانشهر نیز تاکنون ۲۹ دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی، ۱۶ دستگاه ونتیلاتور، 4 دستگاه BIPAP وCPAP،  و ۳ دستگاه اکسیژن ساز، ۲۲ تخت از انواع تخت‌های اتاق عمل و ... ارسال شده است.

همچنین تعداد ۴ دستگاه ونتیلاتور، ۱۶ دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی و سایر تجهیزات سرمایه‌ای سنگین برای دانشگاه علوم پزشکی زابل ارسال شده است.

گفتنی است تعداد قابل توجهی از انواع کیت‌های تشخیص سریع آنتی ژن، کیت تشخیص مولکولی و کیت استخراج نیز علاوه بر شهرهای زاهدان، زابل و ایرانشهر برای سایر مراکز درمانی سراسر کشور توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی تامین و ارسال شده است. بنابراین با توجه به تمهیدات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط این نهاد، امکانات لازم جهت انجام تست‌های مربوطه در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز