خبرگزاری کار ایران

تقویت فرهنگ ایثار و شهادت برای مقابله با توطئه دشمنان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۸۱۲

فرمانده ناجا با بیان اینکه دفاع مقدس همچنان در ناجا ادامه دارد، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری "دفا ع مقدس همچون تابلوی بسیار زیبایی است که هر چقدر به آن نزدیک تر می شویم با زوایای مختلفی از آن دوران آشنا می‌شویم.

به گزارش ایلنا، سردار "حسین اشتری" در مراسم رونمایی از کتاب‌های خاطرات دوران دفاع مقدس فرماندهان ناجا ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جواد الائمه (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس و درود و سلام بر روح بلند و ملکوتی امام (ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت برای مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" گفت: از برگزارکنندگان این مراسم باشکوه و تاثیرگذار خصوصا برادر عزیزم حجت الاسلام والمسلمین "سیدعلیرضا ادیانی"؛ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا و تمامی همکاران و فرماندهان خصوصا  برادران عزیز و بزرگواری که این ۵ کتاب را تهیه کردند ( سردار بهرام نوروزی، سردار گودرزی، سردار عبداللهی، سردار حیدری، سردار حبیبی) تشکر و قدردانی می کنم.

زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

وی ضمن عرض خیرمقدم به سرلشکر پاسدار دکتر "یحیی رحیم صفوی" افزود: ایشان با حضور خود این محفل را نورانی کرده اند، انصافا این برادر عزیز و گرانقدرم چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن دوران برای ما الگو بودند؛ ان شاء الله بتوانیم از تجربیات ایشان بهره لازم را ببریم، ضمن اینکه امیدواریم این برادر عزیزم به آرزوی دیرینه خود که شهادت است، برسد.

فرمانده نیروی انتظامی به فرمایشی از مقام معظم رهبری در رابطه با ترویج فرهنگ شهادت و دوران دفاع مقدس، اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده اند :" زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست"؛افرادی که امروز در این عرصه قلم می زنند همان سربازان دوران دفاع مقدس هستند.

این مقام ارشد انتظامی همچنین به یکی از فرمایشات مقام عظمای ولایت در رابطه با دوران دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: به فرموده ایشان تا ۵۰ سال آینده هم در این عرصه حرف برای گفتن داریم؛ ایشان همچنین فرموده اند:" دفا ع مقدس همچون تابلوی بسیار زیبایی است که هر چقدر به آن نزدیک تر می شویم با زوایای مختلفی از آن دوران آشنا می شویم".

دفاع مقدس؛ دوران ارزشمند جمهوری اسلامی ایران

سردار اشتری تصریح کرد: دوران دفاع مقدس، دوران ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران و تمامی آزادیخواهان در جهان است؛ فرهنگ دفاع مقدس در هر کجا که جاری و ساری باشد همچون آن دوران موفق خواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: بعد از دوران دفاع مقدس نیز با تاسی به شهدا و رزمندگان نیز توانسته ایم در تمامی عرصه ها موفق عمل کنیم؛ در واقع رمز موفقیت ما پیروی از دوران دفاع مقدس است.

وی همچنین عنوان کرد: امروز جوانان ما به یاد شهیدان "باکری"، " خرازی" و ... برای دفاع  از خاک این مرز و بوم با انگیزه تر از جوانان آن دوران مدافع حرم می شوند چرا که در دلشان فرهنگ دفاع مقدس را زنده نگه داشته اند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به موفقیت های جمهوری اسلامی ایران  در تمامی عرصه ها خصوصا در عرصه علمی اشاره کرد و افزود: تولید واکسن کرونا در کشور برای جمهوری اسلامی ایران یک افتخار است؛ افرادی که این موفقیت را به دست آورده اند باقی مانده از دوران دفاع مقدس و یا علاقه مند به آن دوران هستند.

تقویت فرهنگ ایثار و شهادت

سردار اشتری تصریح کرد: در مقطعی که استکبار جهانی در راس آن آمریکا دائما علیه جمهوری اسلامی ایران در حال توطئه چینی است بایستی فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهادی را برای مقابله با توطئه دشمنان تقویت و حفظ کنیم.

این مقام ارشد انتظامی همچنین تاکید کرد: برای مقابله با آسیب های اجتماعی بایستی فرهنگ جهاد ، شهادت و ایثار را نیز تقویت کنیم، چه بسا بعد از دوران دفاع مقدس نیز بسیاری از توطئه ها و فتنه ها را با ترویج این فرهنگ توانستیم خنثی کنیم.

وی در ادامه به نقش نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی قبل از ادغام سه سازمان بزرگ ( کمیته های انقلاب، شهربانی و ژاندارمری) و همچنین قبل، حین و بعد از دوران دفاع مقدس نقش تاثیرگذاری داشته است.

نقش ناجا در دوران دفاع مقدس

سردار اشتری تاکید کرد: نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس مستقیما با دشمن جنگید به طوری که در آن دوران ۸ هزار شهید و بعد از آن دوران ۵ هزار شهید را تقدیم این نظام مقدس کرده است؛ در حال حاضر نیروی انتظامی نیز دارای ۲۸ هزار جانباز و ۲ هزار آزاده نیز است.

وی به نقش ناجا در برقراری امنیت نیز اشاره و خاطر نشان کرد: امروز ماموران نیروی انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت همچون رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس جان خود را فدا می کنند که شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی در کلانتری قلهک و در خیابان شریعتی ( شهید کرم پور) گواه بر این ادعا است.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس، در شلمچه و ... ایثارگرانه در راه رضای خدا و دفاع از اسلام و میهن اسلامی جانانه دفاع می کرد و این دفاع جانانه همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: بایستی نقش نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس را برای نسل جوان و افسرانی که امروز حافظ نظم ، امنیت، جان، مال و ناموس مردم هستند بازگو شود چرا که در اجرای مطلوب ماموریت ها نیز موثر خواهد بود.

گفتنی است امروز مراسم رونمایی از کتاب های خاطرات دوران دفاع مقدس فرماندهان ناجا با حضور سرلشکر پاسدار دکتر "یحیی رحیم صفوی" ؛ دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا " مدظله العالی"، سردار "حسین اشتری" فرمانده نیروی انتظامی، حجت الاسلام والمسلمین "سید علیرضا ادیانی"؛ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا و جمعی از فرماندهان برگزار شد.

قابل ذکر است که "شاهین زبیدات"، " خانه امن"، " حبیب مرزها"، " پیچ مایلر"، " پسر آسید مصطفی" از جمله کتاب هایی بود که امروز از آنها رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز