خبرگزاری کار ایران

تصویب یک فوریت اصلاح بودجه ۱۴۰۰ سازمان‌های تابعه شهرداری و برج میلاد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۴۵۲

اعضای اعضای شورای شهر تهران با یک فوریت اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی یک فوریت لایحه اصلاح جزء(ح) بند۳ تبصره ۱ مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران و سازمانها و شرکت‌های تابعه در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت. 

حامد مظاهریان، معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و منابع انسانی شهرداری تهران در توضیح یک فوریت این لایحه گفت: در تبصره ۱ بودجه سال ۱۴۰۰ در بند(ح) در بخش درآمدهای برج میلاد پیش‌بینی شده است که از محل درآمدها بتوانند مصارف خاصی داشته باشد؛ اما واقعیت این است که با اختلاف بسیار درآمدها مواجه شده‌ایم.

او ادامه داد: از ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده این شرکت که باید صرف هزینه‌ها می‌شد، تنها یک درصد یعنی ۳ میلیارد تومان محقق شده است لذا این پیشنهاد به صورت یک فوریت به شورای شهر ارائه شده است. در حال حاضر مجموعه برج میلاد مختل و نمی‌تواند هزینه‌ها را پرداخت کند. در لایحه پیش‌بینی شده تا زمانی که کرونا ادامه دارد هزینه‌ها در بخش هزینه‌های عمومی قرار داده شود تا کارکرد این مجموعه دچار اختلال نشود.

در ادامه بهاره آروین در مخالفت با این لایحه گفت: اینکه درآمدها مطابق پیش‌بینی‌ها محقق نشده با توجه به شرایط کرونایی قابل پیش‌بینی بود اما نباید برای یک استثناء تبصره بودجه را اصلاح کنیم چرا که تبعات بسیاری دارد؛ وقتی این موارد در ردیف‌های بودجه قرار بگیرند، درآوردن آنها از بودجه کار راحتی نیست. باید برای شرایط خاص استثناء قائل شویم و این کار در بسته ویژه محرک اقتصادی پیش بینی شده و می‌توان از آن استفاده کرد. 

مجید فراهانی به عنوان موافق این لایحه گفت: لایحه شهرداری به شرایط کرونا اشاره می‌کند و در شرایط عادی امکان تامین درآمدها وجود دارد. در لایحه تصریح شده است تا زمانی که کرونا هست و شرایط درآمدی به این شکل است هزینه‌های مجموعه به شکل عمومی قلمداد شود.

مجتبی حسینی توسل، مدیر عامل برج میلاد درباره شرایط این برج گفت: حال برج میلاد خوب نیست و محبت کمتری به آن شده است. تعهد درامدی که برای برج میلاد دیده شده هیچ مستند و مبنایی پیدا نکردیم که بتوانیم انرا محقق کنیم، علاوه بر اینکه میانگین درآمد برح میلاد در شرایط غیرکرونایی ۲۷ میلیارد بوده که این درآمد ۳۰۰ میلیاردی در این شرایط کرونایی جای تعجب دارد.

به گزارش ایلنا، اعضای شورای شهر تهران  با ۱۴ رأی موافق با یک فوریت این لایحه موافقت کردند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز